رادیو قرآن قطر، آماده استقبال از ماه رمضان
کد خبر: 3962169
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

رادیو قرآن قطر، آماده استقبال از ماه رمضان

مسئولان رادیو قرآن قطر از آمادگی این رسانه برای ارائه برنامه‌های متنوع ویژه ماه مبارک رمضان خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از  menafn.com، عبید محمد الشمری، معاون رادیو قرآن کریم قطر گفت که  آمادگیها و برنامههای فنی و غیره برای تکمیل طرح برنامههای ماه مبارک رمضان امسال در این کشور که از هشت ماه پیش تاکنون شروع شده تکمیل و تلاوتهای مختلف قرآن با حضور قاریان برجسته نیز برای ارائه در چارچوب این برنامهها آماده شده است.

الشمری گفت: بر اساس این طرح آماده شده برای استقبال از ماه مبارک رمضان، جمع بزرگی از شیوخ، مبلغان و علمای برجسته با رادیو قرآن قطر همکاری میکنند و برنامههای متنوعی به شکل زنده یا ضبط شده با محتوای قرآنی، علمی، تبلیغی، تربیتی، اجتماعی و فرهنگی در راستای تحقق اهداف و مقاصد ماه روزه‌داری تولید شده است.

از سوی دیگر شیخ مال الله عبدالرحمن الجابر، رئیس اداره تبلیغات و ارشاد دینی وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر نیز گفت که این وزارتخانه درصدد است شش مرکز جدید به عنوان مقرهایی دولتی برای مراکز آموزش قرآن بانوان راه‌اندازی کند.

قرار است این مراکز به جمع 22 مرکز دولتی حفظ قرآن کریم مختص زنان افزوده شود که بیش از پنج هزار فراگیر اعم از مادران و دختران جوان از برنامههای ویژه قرآنی که به شکل مجازی یا آموزش حضوری ارائه میشود، از آن استفاده میکنند.

او تأکید کرد: وزارت اوقاف قطر با افتتاح مراکز قرآنی در شهرها و روستاهای مختلف قطر و استفاده از حافظان و ناظران شایسته در زمینه قرآن کریم برای موفقیت کار آموزشی و تربیتی دینی در این مراکز تلاش میکند و تاکنون شمار این مراکز دولتی برای زنان و مردان در قطر به 162 مرکز می‌رسد که بیش از 22 هزار فراگیر زن و مرد از سنین مختلف در آن شرکت میکنند و به دروسی نظیر حفظ قرآن، ختم قرآن، تلاوت و برنامههای آموزش علوم قرآنی و فعالیت‌های قرآنی مختص زنان مشغول میشوند.

الجابر تصریح کرد که در شرایط همه‌گیری کرونا نیز همچنان بالغ بر 16 هزار فراگیر زن و مرد در 140 مرکز در دو نوبت صبح یا بعد از ظهر مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha