برگزاری نخستین پیش‌ كنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت»
کد خبر: 3966560
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

برگزاری نخستین پیش‌ كنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت»

نخستین پیش‌ كنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در آیینه ادب و هنر به‌میزبانی الجزایر و با اجرای اساتید و چهره‌های شاخص بین‌المللی تونس در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

موسی عربی، دبیر كمیته بین‌الملل کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در آیینه ادب و هنر در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه برای این كنگره پیش‌همایش‌هایی در نقاط مختلف دنیا برگزار خواهد شد، گفت: اولین پیش کنگره بنا است ساعت 21 روز شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه جاری در بستر فضای مجازی برگزار شود.

وی افزود: نخستین پیش کنگره بین‌المللی، کنگره جهانی پیامبر رحمت(ص) در آینه ادب و هنر به توسط بخش بین‌الملل کنگره و به ‌میزبانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر با دعوت از ادبا، شاعران و استادانی از الجزایر، تونس و ایران برگزار می‌شود.

عربی بااشاره به دلایل میزبانی الجزایر در این پیش‌كنگره، بیان كرد: الجزایر از جمله کشورهای اسلامی است که در خط مقدم استعمار ستیزی قرار داشته است و در مواجه با فرانسه که امروز مرکز اسلام‌هراسی و اهانت به پیامبر اکرم(ص) است یک ونیم میلیون شهید را تقدیم كرده است از همین‌رو این کشور می‌تواند در مواجه فرهنگی با موج اسلام‌ستیزی پیش‌رو باشد.

دبیر كمیته بین‌الملل کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در آیینه ادب و هنر ادامه داد: با برگزاری این پیش کنگره در الجزایر سعی بر آن است از ظرفیت اسلام‌ستیزی این كشور استفاده كرد و با زبان بران شاعران و ادیبان این کشور اهداف کنگره را پیش برد.

وی به برنامه‌های این همایش اشاره كرد و گفت: از جمله سخنرانان این برنامه می‌توان استاد اولحیه اشاره كرد که کتاب‌هایی بسیاری در وصف زندگی پیامبر اکرم(ص) به زبان ادبی دارند و تحت عنوان رسائل الی رسول الله به چاپ رسیده‌اند. همچنین سیدجلال میرآقایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر نیز در این نشست سخنرانی خواهد كرد.

عربی ادامه داد: استاد سلیمیه از ادبا و فعالان رسانه‌ای الجزایز است که در این برنامه، اشعاری را که در مدح پیامبر(ص) سروده است به سمع و نظر مخاطبان خواهد رساند. همچنین هنا سعاده از ادبا و متخصصان حوزه ترجمه و رسانه، رشا روابح از اساتید الجزایری و پژوهشگران عرصه عرفان و تصوف با مبحثی تحت عنوان محمد صلی‌الله علیه و آله از نگاه عاشقان عارفان از دیگر مدعوان پیش کنگره خواهند بود.

وی با بیان اینكه این برنامه میزبانی شخصیت‌هایی از تونس برگزار خواهد شد، گفت: از سخنرانان تونسی این برنامه مازن الشریف، متفکر صاحب نام و چهره‌ بین‌المللی است. وی مدیر مرکز جهانی تصوف و احیای میراث اهل بیت(ع) است و بعزاوی از ادبا و پژوهشگران حوزه اجتماعی از مدعوین برنامه است.

دبیر كمیته بین‌الملل کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در آیینه ادب و هنر، اضافه كرد: همچنین محمدعلی آذرشب، استاد تمام دانشگاه تهران و از فعالان فرهنگی جهان اسلام و صاحب نظر در حوزه مسائلی تمدنی و وحدت امت اسلامی از دیگر سخنرانان این برنامه است.

یادآور می‌شود، كنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در آیینه ادب و هنر به‌منظور معرفی پیامبر رحمت و ترسیم اسلام راستین، از طریق شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در میان ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان، مقابله با موج اسلام‌هراسی از طریق ایجاد شور و شعور آن هم به زبان ادب و هنر که تأثیرگذارترین و گیراترین زبان است توسط مجمع آفرینش‌های هنری و ادبی اساتید دانشگاه‌های كشور با محوریت دانشگاه شیراز و با همكاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان فارس، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha