مدعیان حقوق بشر در برابر فجایع افغانستان و فلسطین سکوت کرده‌اند + فیلم
کد خبر: 3971474
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
رئیس مرکز اسلامی هامبورگ:

مدعیان حقوق بشر در برابر فجایع افغانستان و فلسطین سکوت کرده‌اند + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین مفتح، امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ فجایع خونین در افغانستان و فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا از آلمان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مفتح، امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ در خطبه نماز عید فطر در مسجد امام علی(ع) به دو فاجعه در عالم اسلام در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اشاره کرده و گفت: با کمال تاسف بار دیگر دشمنان علم و روشنایی در افغانستان فاجعه‌ای وحشتناک آفریدند و کودکان و نوجوانان زیادی را در محل دانش و آگاهی به خاک خون کشیدند. این مصیبت بزرگ وجدان همه انسان‌های آزاده را بدرد آورد و خانواده زیادی را عزادار کرد. مسؤلیت چنین فجایع وحشیانه‌ای نه تنها متوجه عاملان و تصمیم‌گیران بلکه تولیدکنندگان و فروشندگان سلاح‌ به این گروه‌هاست. وظیفه اصلی سازمان‌های بین‌المللی این است که مانع دسترسی این جنایاتکاران به سلاح شوند.

وی افزود: متأسفانه مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند و تبعیض‌های زشت آنان میان کشورها و انسانها، راه را برای ادامه خشونت‌ها و خونریزی ها هموار کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مفتح در بیان دومین فاجعه انسانی با اشاره به درگیری‌های خونبار در اطراف مسجد الاقصی در بیت المقدس و سایر سرزمینهای فلسطینی گفت: این فجایع انسانی در نتیجه عدم پذیرش خواست ساکنان تاریخی آن سرزمین‌ها و توسل به زور و اسلحه برای ساکت کردن اعتراضات مردمی است. معابد همه ادیان قابل احترام است و نباید افرادی که در مساجد و معابد مشغول عبادت با خداوند هستند مورد حمله قرار گیرند. اگر این اصل انسانی و اخلاقی رعایت می­شد این فاجعه خونین و فجایع خونبار بعد از آن واقع نمی‌شد.

امام مرکز اسلامی هامبورگ در پایان گفت: از خدای سبحان در این روز مقدس عید سعید فطر صبر و اجر و آرامش برای خانواده این کودکان بیگناه به خون غلتیده، و خانواده‌های داغدار کشتگان این دو واقعه مسألت دارم.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha