نجات از گرداب اخبار لحظه‌ای / اخبار تکمیلی را ملاک قرار دهید + فیلم
کد خبر: 3973375
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

نجات از گرداب اخبار لحظه‌ای / اخبار تکمیلی را ملاک قرار دهید + فیلم

برای اینکه در گرداب اخبار نادرست قرار نگیرید باید در رخدادها کمتر به اخبار لحظه‌ای توجه کنید و محور قضاوت خود را اخبار تکمیلی قرار دهید.

به گزارش ایکنا، درگذشته مردم روزانه یک یا دو بار اخبار را در ساعات معینی از رسانه‌های جمعی پیگیری و به همان اخبار اکتفا و استناد می‌کردند. اما این روزها رقابت شدیدی برای ارائه خبرهای دست‌اول میان رسانه‌های مختلف وجود دارد و بیشتر افراد به‌ صورت لحظه‌به‌لحظه اخبار را دنبال می‌کنند.

رویدادهای خبری اغلب به‌صورت زنده گزارش می‌شوند و بسیاری از اخبار در طول روز تکمیل، اصلاح و یا حتی تکذیب می‌شوند. اما اینکه خبرها را به چه صورت پیگیری کنید بسیار اهمیت دارد. ممکن است حادثه‌ای رخ دهد و در ابتدا علت حادثه، تعداد مصدومان و حادثه‌دیدگان مشخص نباشد. عموماً چند ساعت و یا چند روز بعد آن خبر تکمیل می‌شود و اطلاعات دقیق‌تری به مخاطب داده می‌شود. 

بنابراین در حوادث و رخدادها کمتر اخبار لحظه‌ای را دنبال کنید و اجازه دهید تا اطلاعات نادرست و شایعات به‌مرور اصلاح شوند و برای استناد کردن و انتشار خبر همیشه به زمان مخابره خبر توجه کنید و اخبار تکمیلی را ملاک قرار دهید.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای عموم مردم، اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

 

انتهای پیام
captcha