اردن: اخراج فلسطینیان از شیخ جراح جنایت جنگی است
کد خبر: 3973744
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

اردن: اخراج فلسطینیان از شیخ جراح جنایت جنگی است

وزیر خارجه اردن در سخنانی اقدامات اسرائیل در اخراج فلسطینیان از خانه‌های خود در محله شیخ جراح را جنایت جنگی خواند و تأکید کرد بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی راه حل پایداری برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیل وجود ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الغد، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن امروز در سخنانی تأکید کرد که اخراج فلسطینیان از خانه‌های خود در محله شیخ جراح یک جنایت جنگی محسوب می‌شود و منجر به بالا گرفتن تنش‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: درگیری‌ها در صورتی به پایان خواهد رسید که ریشه اختلافات خشکیده شود. هر گونه راه‌حلی در این زمینه نمی‌تواند به حقوق فلسطینیان بی‌توجه باشد در غیر این صورت منجر به تحقق صلح فراگیر و همیشگی نخواهد شد و راه‌حل آن نیز تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف خواهد بود.

وزیر خارجه اردن بر همکاری با مقامات فلسطینی در زمینه بازسازی غزه نیز تأکید کرد.

وی در حالی مواضع دولت جدید آمریکا را ایجابی خواند که دولت بایدن نیز تاکنون به شکل همه‌جانبه از اسرائیل حمایت کرده و با بهانه حق دفاع اسرائیل از خود، مانع صدور هرگونه قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت شده و همچنین تأکید کرده است که بر تعهد خود به منظور حفظ امنیت رژیم اسرائیل پایبند خواهد بود.

انتهای پیام
captcha