برنامه‌ریزی ویژه اوقاف در زمینه رونق تولید / خوزستان می‌تواند سهم خوبی را در تحقق شعار سال داشته باشد
کد خبر: 3974287
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

برنامه‌ریزی ویژه اوقاف در زمینه رونق تولید / خوزستان می‌تواند سهم خوبی را در تحقق شعار سال داشته باشد

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه، اوقاف با توجه به برخورداری از زیرساخت‌ها و عرصه‌های زراعی، معادن، کارخانجات، مسکونی و تجاری باید با برنامه‌ریزی ویژه در سال جاری پاسخگوی رونق تولید باشد، گفت: خوزستان می‌تواند سهم خوبی را در تحقق شعار سال داشته باشد.

آقای خاموشی

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان پس از بازدید از طرح‌های عمرانی و زراعی استان خوزستان در حوزه وقف که امروز 8 خردادماه انجام شد،  اظهار کرد: تمام نهادهایی که توانمندی تولید دارند و می‌توانند در این عرصه کمک کنند، باید خودشان را مخاطب مستقیم فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال بدانند. 

وی افزود: اوقاف با توجه به برخورداری از زیرساخت‌ها و عرصه‌های زراعی، معادن، کارخانجات، مسکونی و تجاری باید با برنامه‌ریزی ویژه در سال جاری پاسخگوی این معنا باشد.

خاموشی گفت: خوزستان هم با توجه به زیرساخت‌های خوبی که دارد، پیگیر انجام چند طرح عمده از جمله کاشت خرما در ماهشهر و افزایش بهره‌وری از زمین‌های زراعی بعضی از بقاع همچون محمد بن جعفر طیار و سبزقبا در زنجیره زراعت و دامپروری هستیم. ما معتقدیم که خوزستان می‌تواند سهم خوبی را در تحقق شعار سال داشته باشد و ما هم باید در جهت برطرف کردن موانع و پشتیبانی‌های مالی و قانونی و همکاری با سایر نهادها از این استان حمایت کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: همکاری ما با مجموعه‌هایی است که در حوزه نمونه‌سازی پیشرفت داشته و آنها را به بازار ارائه کرده‌اند در زمینه پشتیبانی تأمین مکان و حمایت‌های این چنینی است. در حوزه پزشکی و همچنین توسعه فعالیت‌های باغات در زمینهای شمال کشور و کرمان همکاری خوبی با جهاد دانشگاهی و دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم. 

وی بیان کرد: سعی ما بر این است که پردیس‌های فناوری را در البرز، تهران، خراسان جنوبی و فارس شکل دهیم که مردم شاهد باشند که وقف در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گام بر می‌دارد.

انتهای پیام
captcha