فقط به قهرمان‌پروری در عرصه قرآن پرداختیم
کد خبر: 3974456
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

فقط به قهرمان‌پروری در عرصه قرآن پرداختیم

مهدی دغاغله با تصریح به اینکه فقط به قهرمان‌پروری در عرصه قرآن پرداختیم، گفت: ما چه کار کرده‌ایم که مردم، قرآنی شوند و قرآن وارد سطح جامعه شود؟ قاریان قرآن چه وظیفه‌ای برای تحقق این موضوع دارند؟ به نظر می‌رسد ما اصل موضوع را رها کرده‌ایم.

فقط به قهرمان‌پروری در عرصه قرآن پرداخته‌ایمبه گزارش ایکنا از خوزستان، مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآنی خوزستان در دیدار پیشکسوتان قرآنی اهواز با نماینده ولی فقیه در استان که شب گذشته 8 خرداد برگزار شد، با تأکید بر لزوم حفظ سادگی در جلسات قرآنی و دوری قاریان از تجملات گفت: توجه مقام معظم رهبری به محافل قرآنی بسیار قابل ستایش است. 

دغاغله بیان کرد: هر کار قرآنی در استان انجام شده مرهون خدمات خودجوش است. هر جا یک حرکت خوبی شکل گرفته، یک فرد علاقه‌مند و دلسوزی در آنجا حضور داشته و کار کرده است.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم «القلیل الدائم، خیر من الکثیر المنقطع» مفهوم این جمله همان سنگ بزرگ برداشتن است که موفقیت آمیز نیست. ما جلساتی داریم که سال‌هاست وجود دارند. این جلسات برکات زیادی داشته است و قاریانی چون قاسم مقدمی و سید کریم موسوی از همین جلسات خانگی قرآن یا جلسات قرآنی مساجد برخاسته‌اند. همه اینها مرهون حرکت خودجوش خود دوستان است.

دغاغله ادامه داد: نماینده ولی فقیه در استان متولی اصلی این کار است و این جلسه برای ما مهم است. همین که در این دیدارها دور هم جمع می‌شویم و انتقادات را بیان می‌کنیم خوب است. بنای ما، باید گفت‌وگو باشد. هر معضلی در این جا قابل بحث و پیگیری است.

این پیشکسوت قرآنی در بخش پایانی سخنان خود با تصریح به اینکه یکی از اشکالات ما این است که فقط به قهرمان‌پروری در عرصه قرآن پرداخته‌ایم، گفت: توجه ما به زیبایی خواندن و تحریر زدن و ... شده است. ما چه کار کرده‌ایم که مردم، قرآنی شوند و قرآن وارد سطح جامعه شود؟ قاریان قرآن چه وظیفه‌ای برای تحقق این موضوع دارند؟ به نظر می‌رسد ما اصل موضوع را رها کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha