یورش ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد‌الاقصی/ برکناری 12 وزیر تشکیلات خودگردان + فیلم
کد خبر: 3982556
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
تحولات مهم فلسطین؛

یورش ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد‌الاقصی/ برکناری 12 وزیر تشکیلات خودگردان + فیلم

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست روز گذشته تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی از سمت باب مغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و این مکان مقدس را مورد هتک حرمت قرار دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از عین لیبیا، خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که 44 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد‌الاقصی یورش برده و در صحن‌های این مسجد به گشت و گذار پرداختند و سپس از باب سلسله این مسجد را ترک کردند.
 
یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تقریباً هر روزه شده است و هر روز در دسته‌های ده‌ها نفری وارد این مکان شریف شده و به گشت‌زنی و تحریک احساسات مسلمانان می‌پردازند. برخی اوقات در این یورش‌ها «یهودا گلیک» صهیونیست افراطی و «ایتمار بن گفیر»، عضو افراطی کنست رژیم صهیونیستی نیز همراه شهرک‌نشینان حضور دارند.
 
مسجدالاقصی به طور مداوم تحت حملات نظامیان صهیونیست و شهرک‌‌نشینان قرار دارد و از بازسازی این مسجد جلوگیری می‌شود. همچنین محدودیت‌های شدیدی برای نمازگزاران مسجد‌الاقصی از سوی صهیونیست‌ها اعمال می‌شود.
 
از جمله محدودیت‌های نظامیان صهیونیست ایجاد موانعی برای جلوگیری از ورود نمازگزاران اهل قدس و فلسطینیان مناطق اشغالی به مسجدالاقصی است و برای ورود به مسجد، کارت شناسایی آنها ضبط می‌شود؛ برخی نیز در دروازه‌های خارجی مسجد بازداشت می‌شوند.
 
نظامیان اشغالگر صهیونیست از سال 2003 میلادی اجازه ورود شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی را صادر کرده‌اند. این درحالی است که اداره اوقاف اسلامی شهر قدس با این اقدام به شدت مخالفت می‌کند.
 

برکناری 12 وزیر در تشکیلات خودگردان
 

بنا به اعلام قدس نت، به دنبال اعتراضات شدید فلسطینیان در پی قتل «نزار بنات»، فعال سیاسی مخالف سیاست‌های تشکیلات خودگردان، و از طرفی لغو انتخابات پارلمانی و همچنین شکست دولت رام‌الله در مدیریت بیماری کرونا، این دولت با فشارهای شدید اروپا و سایر کشورهای بین‌المللی روبه‌رو شده است.
 
بنا به اعلام منابع فلسطینی، در همین راستا 12 وزیر در دولت محمد اشتیه تعدیل خواهند شد و این کار در دو مرحله انجام می‌شود: مرحله نخست در هفته آینده (احتمالا روز شنبه) خواهد بود که 6 وزیر تعدیل خواهند شد. مرحله دوم نیز چند هفته پس از آن انجام خواهد شد.
 
گفتنی است این تعدیل‌ها شامل تغییر محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان یا وزارتخانه‌های مهم مثل وزارت خارجه و اقتصاد نخواهد بود.
انتهای پیام
captcha