تغییر واقعیت دینی؛ هدف تجاوزات اخیر اشغالگران قدس / عقب‌نشینی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3985281
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

تغییر واقعیت دینی؛ هدف تجاوزات اخیر اشغالگران قدس / عقب‌نشینی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارات اخیر خود که گفته بود یهودیان نیز همانند مسلمانان در مسجدالاقصی حق آزادی عبادت دارند، عقب‌نشینی کرد. هم‌زمان شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی تجاوزات جدید صهیونیست‌ها در این مکان مقدس را اقدامی در راستای تغییر واقعیت دینی این مکان مقدس دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دفتر نفتالی بنت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که منظور او بازدید آزادانه از مسجدالاقصی بوده نه آزادی عبادت. در این بیانیه آمده است که اوضاع حاکم بر مسجدالاقصی ثابت بوده و تغییری نخواهد کرد.

نفتالی بنت روز گذشته پس از تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی به مسجدالاقصی عنوان کرده بود که باید حق آزادی عبادت برای یهودیان و مسلمانان در این مسجد حفظ شود.

عضو عرب کنست رژیم صهیونیستی اظهارات بنت را رد کرد

عضو کنست رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد که مسجدالاقصی و محوطه‌های آن صرفاً مکانی برای عبادت مسلمانان است.

عقب‌نشینی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارت خود/ خطیب مسجدالاقصی تجاوزات اخیر اشغالگران را اقدامی در راستای تغییر واقعیت دینی این مکان مقدس دانست
 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین شبکه عبری‌زبان کان اعلام کرد که احمد الطیبی ضمن انتقاد شدید از اقدامات پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، تأکید کرد که نیروهای پلیس تعاملی وحشیانه با نمازگزاران داشتند تا آن‌ها را از مسجدالاقصی خارج کرده و راه را برای تعرض شهرک‌نشینان به آن در سالروز به اصطلاح تخریب هیکل آماده کنند. الطیبی از موضع فهرست یکپارچه عربی و حزب میرتس در این باره انتقاد کرد.

خطیب الاقصی: رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر واقعیت دینی این مکان مقدس است

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین خبر داد، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی، در واکنش به اقدامات اخیر صهیونیست‌ها در این مکان مبارک تأکید کرد که اشغالگران به دنبال تغییر واقعیت دینی مسجدالاقصی هستند. وی امروز در بیانیه‌ای که قدس‌پرس انتشار یافت، تصریح کرد که تجاوزاتی که در روز یک‌شنبه در صحن مسجدالاقصی روی داد، بی‌سابقه بود.

صبری اظهار کرد که نخست‌وزیر جدید اسرائیل، نفتالی بنت شخصاً مسئولیت هجوم به مسجد مبارک الاقصی را به عهده گرفت که صدها افراطی صهیونیست را به شرکت در این اقدامات ترغیب کرد. بنت این اقدامات را برای معرفی یک شخصیت قوی از خود در اسرائیل انجام داد.

عقب‌نشینی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارت خود/ خطیب مسجدالاقصی تجاوزات اخیر اشغالگران را اقدامی در راستای تغییر واقعیت دینی این مکان مقدس دانست
صبری در پاسخ به سؤالی درباره نقش اردن و اداره اوقاف این کشور در حمایت از مقدسات قدس گفت نقش اردن برای دفاع از مسجدالاقصی یک نقش سیاسی و دیپلماتیک است، اما در واقع مسجدالاقصی متعلق به 2 میلیارد مسلمان است و نه فقط اردن یا فلسطین به طور خاص. وی همچنین سکوت کشورهای عربی در این زمینه را تقبیح کرد. روز یک‌شنبه نظامیان رژیم صهیونیستی با جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی و همچنین ضرب و شتم حاضران در این مسجد، زمینه را برای یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به این مکان مقدس فراهم ساختند. علاوه بر این، با حمله به مردان و زنان مستقر در داخل مسجد و در میان فریادهای بلند تکبیر و شعارهایی که خواستار محافظت از مسجدالاقصی بودند، آن‌ها را به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار دادند.
انتهای پیام
captcha