جزییات برگزاری مسابقات قرآن خوزستان
کد خبر: 3987669
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

جزییات برگزاری مسابقات قرآن خوزستان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان جزییات برگزاری مسابقات قرآن استان در رشته‌های تفسیر، دعاخوانی، تواشیح، ترتیل، تحقیق، حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء و اذان را اعلام کرد.

جزییات برگزاری مسابقات قرآن خوزستان

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: روند برگزاری مسابقات قرآن استان خوزستان در رشته‌های تفسیر، دعاخوانی، تواشیح، ترتیل، تحقیق، حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء و اذان از امروز 10 مردادماه آغاز می‌شود. 

وی با بیان اینکه 160 نفر در مرحله شهرستانی رشته تفسیر شرکت دارند، افزود: امروز 10 مردادماه شرکت‌کنندگان رشته تفسیر در آزمون آزمایشی شرکت می‌کنند و ساعت 10، 13 مردادماه آزمون اصلی را از طریق سایت اعلام شده برگزار خواهند کرد. 

فرهادی‌نژاد افزود: همچنین مرحله استانی رشته‌های ترتیل، تحقیق، حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء و اذان 16 مردادماه در مقام صاحب‌الزمان(عج) شهرستان شوشتر برگزار می‌شود. مسابقات رشته دعاخوانی با شرکت حدود 40 خانم و آقا و ضبط ویدیویی مسابقات رشته همسرایی و همخوانی قرآن کریم هم در همین روز و به میزبانی شوشتر انجام می‌شود. 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه 120 نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن استان حضور خواهند داشت، گفت: نتایج مرحله استانی مسابقات قرآن خوزستان 23 مردادماه اعلام خواهد شد. 

فرهادی‌نژاد اظهار کرد: به منظور تعیین هیئت داوران مسابقات قرآن استان خوزستان، همان داوران مرحله منطقه‌ای به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شدند که براساس نظر این مرکز و با توجه به طرح ملی سامان‌دهی و ارتقای داوران مسابقات قرآن کریم، باید ببینیم چه افرادی تأیید می‌شوند. به همین منظور نمونه کار داوران به همراه صوت شرکت‌کنندگان برای ارزیابی عملکرد آنها به سازمان ارسال شده‌اند. ممکن است که سازمان تعیین تعدادی از داوران را تقبل کند. 

وی به دلیل انتخاب شهرستان شوشتر به عنوان میزبان مرحله استانی مسابقات قرآن خوزستان، اشاره و تصریح کرد: وضعیت اهواز از نظر کرونایی قرمز است اما شوشتر وضعیت بهتری از این منظر دارد. همچنین این اقدام به این جهت انجام شد که دیگر شهرهای استان به منظور بر عهده گرفتن میزبانی مسابقات قرآن در سال‌های آینده خود را آماده کنند. 

انتهای پیام
captcha