تعامل اوقاف و تبلیغات اسلامی خوزستان در برگزاری مراسم عزاداری حسینی
کد خبر: 3989863
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

تعامل اوقاف و تبلیغات اسلامی خوزستان در برگزاری مراسم عزاداری حسینی

نشست مشترک مدیران کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس با روسای این ادارات در شهرستان‌های استان خوزستان امروز ۱۹ مردادماه با موضوع برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام در ماه محرم و صفر، اجرای طرح شمیم حسینی و کمک به هیئات مذهبی تشکیل شد.

تعامل اوقاف و تبلیغات اسلامی خوزستان در برگزاری مرامس عزداری حسینی

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست مشترک مدیران کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس با روسای این ادارات در شهرستان‌های استان خوزستان امروز ۱۹ مردادماه با موضوع برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام در ماه محرم و صفر، اجرای طرح شمیم حسینی و کمک به هیئات مذهبی تشکیل شد.

در این نشست مقرر شد با هماهنگی در هر شهرستان کمک‌ها و مساعدت‌ها به هیئات مذهبی دارای مجوز و مورد تأیید تبلیغات اسلامی انجام شود که این کمک‌ها از محل فرهنگی درآمد بقاع خواهند بود. 

همچنین در نتیجه این نشست بنا شد که با تأیید تبلیغات اسلامی هیئات مذهبی در بقاعی که دارای هیئت امنا نیستند می‌توانند فعالیت‌های خود را در بقاع انجام دهند و رئیس هیئت مذهبی به عنوان رئیس هیئت امنای بقعه از سوی اوقاف می‌تواند با حکم این اداره‌کل فعالیت کند اما در صورتی‌که رئیس آن هیئت مذهبی فعالیت‌های فرهنگی و مراسم مذهبی را در بقاع انجام داده و ایجاد درآمد کند و از آن درآمد از محل فرهنگی بقاع برای دیگر کارهای آن هیئت در حیطه مذهبی هزینه کند. 

همچنین شهرستان‌هایی همچون دزفول، شوشتر و خرمشهر که دارای موقوفاتی با نیت عزاداری سیدالشهدا و اطعام زائران هستند می‌توانند از محل درآمد این موقوفات به هیئات مذهبی کمک کنند. همچنین بنا شد که در شهرستان شوشتر و بهبهان با مراکزی هماهنگی شود و هیئت‌های مذهبی به آن مراکز برای تهیه اقلام مختلف همچون برنج، روغن، قهوه و... مراجعه کنند و اوقاف هزینه آنها را پرداخت خواهد کرد.

از آنجا که رامشیر و ماهشهر دارای بقعه خاصی نیستند مقرر شد که با کمک این دو شهرستان به یکدیگر تا ۳۵ هیئت و یکصد میلیون تومان کمک شود.

با توجه به اینکه اندیمشک دروازه ورود زائران اربعین حسینی است با راه‌اندازی دو موکب و کمک به ۱۵ مسجد، این شهرستان در این زمینه فعالیت خواهد کرد.

در پایان این نشست هر دو مدیرکل بر ارتباط خوب ادارات شهرستان‌ها با یکدیگر تأکید کردند و مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان بر اینکه سخنرانان، مبلغان و خطبا در روضه‌ها و منابر در مورد وقف شفاف‌سازی کنند تا شبهاتی که در ذهن مردم ایجاد شده برطرف شود.

انتهای پیام
captcha