گزارش ایکنا از مسابقات قرآن اوقاف خوزستان
کد خبر: 3994690
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

گزارش ایکنا از مسابقات قرآن اوقاف خوزستان

مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خوزستان امروز ۱۱ شهریورماه آغاز شد و در دو گروه آقایان و بانوان کار خود را پی گرفت. شرکت‌کنندگان از شهرهای مختلف استان در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ و اذان به رقابت پرداختند.

گزارش ایکنا از مسابقات قرآن اوقاف خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خوزستان امروز ۱۱ شهریورماه آغاز شد و در دو گروه آقایان و بانوان کار خود را پی گرفت. شرکت‌کنندگان از شهرهای مختلف استان در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ و اذان به رقابت پرداختند.
با توجه به شرایط گسترش ویروس کرونا، دستگاه تست اکسیژن و کرونا در ورودی درب تعبیه شده بود تا از سلامت همه شرکت‌کنندگان اطمینان حاصل شود.

براساس زمان‌بندی صورت گرفته از سوی اوقاف خوزستان، شرکت‌کنندگان شهرهای مختلف استان در ساعات مشخصی در محل مسابقات حضور یافتند تا از تجمع افراد جلوگیری شود.‌

هر شرکت کننده پس از برگزاری مسابقه خود ۳۰ دقیقه برای اعتراض به نحوه نمره‌دهی داوران زمان داشت که پس از آن هیچ اعتراضی پذیرفته نمی‌شد.

براساس آیین‌نامه مسابقات شرکت کنندگان رشته‌های حفظ و قرائت علاوه بر تلاوت قرعه انتخابی باید به دو سوال مفاهیم هم پاسخ دهند که عموماً در گروه بانوان با تسلط اندکی این پاسخ‌ها همراه بود. به نظر می‌رسد بانوان قاری و حافظ باید در زمینه مفاهیم خود را قوی‌تر کنند. البته این ضعف در گروه آقایان هم مشاهده شد که نشان‌دهنده کم توجهی به معنا و مفاهیم آیات قرآن کریم است. این ضعف تا بدانجا در عملکرد شرکت‌کنندگان نمود داشت که معنای برخی آیات را حتی به صورت تحت‌اللفظی هم نتوانستند ارائه دهند. 

داوری مسابقات بانوان را نرگس سالمی، ایمان تمیمی، زهرا عساکره و صدیقه لویمی بر عهده داشتند که ترکیب جدیدی نیست و در سال‌های گذشته هم این افراد داوری مسابقات را بر عهده داشته‌اند و علی‌رغم اعتراض بانوان شرکت‌کننده نسبت به هیئت داوران اما تقریبا هر سال تغییری در این ترکیب دیده نمی‌شود.

گزارش ایکنا از مسابقات قرآن اوقاف خوزستان

در گروه آقایان اولین نکته‌ای که به چشم آمد، جایگزینی ناصر دغاغله به جای مهدی دغاغله بود که به دلیل سفر وی صورت گرفت.

گزارش ایکنا از مسابقات قرآن اوقاف خوزستان

تعداد بالای شرکت‌کنندگان، رقابت چهره‌های برجسته و باتجربه در کنار جوانترها از نکات قابل توجه مسابقات آقایان بود. حضور قاریان و البته حافظانی که تجربه سال‌ها شرکت در مسابقات کشوری و بین‌المللی را دارند رقابت تنگاتنگی را نوید می‌داد. البته حضور جوانترها در این رقابت می‌تواند یک کارگاه عملی برای کسب تجربه بیشتر باشد. 

امید است حضور این چهره‌های درخشان عرصه حفظ و قرائت در مسابقات قرآن باعث شود که قویترین‌ها به مسابقات کشوری راه یابند و خوزستان بتواند به رتبه‌های کشوری دست یابد. 

انتهای پیام
captcha