خروج واحد‌های پدافندی آمریکا از عربستان سعودی در تداوم حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن
کد خبر: 3996745
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

خروج واحد‌های پدافندی آمریکا از عربستان سعودی در تداوم حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن

ایالات‌متحده اخیراً با وجود حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، برخی از سامانه‌های دفاعی پیشرفته خود از جمله برخی واحد‌های موشکی پاتریوت را از عربستان سعودی خارج کرده است.

به گزاش ایکنا به نقل از العهد، تصاویر ماهواره‌ای تأیید می‌کند که تعدادی از واحدهای موشکی پاتریوت و یک سیستم دفاعی تاد متعلق به ارتش ایالات‌متحده در ابتدا در پایگاه هوایی امیر سلطان، در منطقه‌ای در حدود یک کیلومترمربع جنوب غربی باند فرودگاه این پایگاه بنا شده‌اند؛ اما تصاویر گرفته شده در ماه اوت گذشته نشان می‌دهد برخی از واحدها از این سایت خارج شده است، در حالی که فعالیت‌ها و حرکت وسایل نقلیه در آنجا ادامه دارد.

به گزارش آژانس، تصویر جدیدی که روز جمعه گرفته شده است، نشان می‌دهد که سکوهای باتری‌های این موشک‌ها، در سایت بدون هیچ‌گونه فعالیتی در آن خالی شده است.

این سیستم‌ها پس از حمله ارتش یمن به آرامکو در سال 2019 به همراه چندین هزار پرسنل نظامی آمریکا در عربستان سعودی مستقر شدند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره استقرار مجدد واحدهای نظامی ایالات‌متحده در برخی از سایت‌های پدافند هوایی در عربستان سعودی، بر تعهد گسترده و عمیق واشنگتن به متحدان خود در خاورمیانه تأکید کرد و افزود دولت آمریکا هزاران پرسنل نظامی و به همراه سایت‌های نیرومند در خاورمیانه، از جمله قابلیت‌های پیشرفته در زمینه پدافند هوایی و نیروهای دریایی را به منظور حفظ منافع ملی ایالات‌متحده و شرکای منطقه‌ای خود، در اختیار دارد.

وزارت دفاع عربستان نیز به نوبه خود با اعلام خروج برخی از سامانه‌های آمریکایی به آسوشیتدپرس، توضیح داد که این اقدام در چارچوب درک متقابل و مرور راهبردهای دفاعی صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha