شیخ صفی‌الدین: جهان اسلام در سایه افول آمریکا شاهد تحولات جدیدی در غرب آسیا خواهد بود
کد خبر: 4002095
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰

شیخ صفی‌الدین: جهان اسلام در سایه افول آمریکا شاهد تحولات جدیدی در غرب آسیا خواهد بود

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با بیان اینکه روزی خواهد آمد که آمریکا در منطقه بدتر از چیزی شود که در افغانستان به سرش آمده است، گفت که جهان اسلام با قدرت روز افزون مقاومت شاهد تحولات جدیدی در منطقه غرب آسیا خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به چالش‌های متعددی که لبنان این روزها با آن روبه‌روست، گفت: یکی از این چالش‌ها منطقه‌ای است. ما بخش اساسی از معادله منطقه شده‌ایم. می‌دانیم که برخی از این حرف بیم دارند؛ اما این به خودشان مربوط می‌شود. ما باید کشور، ملت و مردم و آینده آنها را حفظ کنیم و از لبنان دفاع کنیم.

وی تأکید کرد: برای دفاع از لبنان باید در معادله منطقه قوی باشیم و هر حرف دیگری هیچ ارزشی ندارد؛ بلکه به منزله تسلیم شدن در برابر اسرائیلی است که از موجودیت ما، سلاح ما و مقاومت ما فریاد می‌زند و از دستاوردهای ما شب هم خواب ندارد.

صفی‌الدین این اظهارات را در برنامه‌ای که بسیج تربیتی حزب الله برای نهادهای اداری و آموزشی مدارس در شهر بنت جبیل در جنوب لبنان برگزار کرده بود، بیان داشت.

وی مقاومت در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمن را مهم‌ترین موضوع دانست و گفت: پایداری نتایج بزرگی دارد. ما در جنگ 33 روزه نتوانستیم وارد حیفا، عکا یا هیچ جایی از سرزمین‌های اشغالی شویم؛ اما مقاومت ما خود پیروزی بود و دستاورد این مقاومت را به دست آوریم.

شیخ صفی‌الدین گفت: در نبردی که آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها برای به زانو درآوردن لبنانی‌ها به راه انداختند، می‌بایست همه مقاومت می‌کردند و فکر کنند چگونه می توانند دشمن را از دستیابی به اهدافش ناامید کنند و هم برخی گام‌ها برداشته شود که معادله را دگرگون کنیم. دبیر کل حزب الله هم از زمان شروع بحران تاکید کرد به آنهایی که به فکر گرسنه نگاه داشتن لبنانی‌ها هستند، باید گفت این قضیه اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: موضوع ورود تانکرهای سوخت به لبنان فقط برای به دست آوردن مازوت نبود بلکه موضوع به دریاها و اقیانوس‌ها مرتبط است اسرائیل گفت نمی‌تواند کاری با کشتی‌هایی کند که ایران برای حزب الله ارسال کرده است. دلیلش این است که اسرائیل به دنبال وارد کردن حزب الله به معادله جنگ دریاها نیست و این نشانه نقطه ضعف اسرائیل بود و قدرت ما را بیشتر کرد.

شیخ صفی الدین گفت: اسرائیل می‌داند بُرد موشک‌های ما به دورترین نقطه از سرزمین‌های اشغالی فلسطین می ‌رسد. از همین رو می‌توانیم مانع ورود هر کشتی به عکا، حیفا، تل‌آویو و هر جای دیگری شویم.

او با اشاره به تأثیر آمریکا بر اوضاع امنیتی، سیاسی، مالی و اقتصادی لبنان و دخالت‌های زیاد آن در این کشور گفت: ما هنوز وارد نبردی برای اخراج آمریکا از دستگاه‌های دولت و کشور نشده‌ایم؛ اما اگر روز مناسب آن بیاید و وارد این نبرد شویم، لبنانی‌ها چیز دیگری شاهد خواهند بود.

او با بیان اینکه خصومت آمریکا با لبنان دستکمی از اسرائیل ندارد، گفت: چه بسا برخی اوقات خصومت آن بیش‌تر است؛ اما ما می‌بینیم و می‌شنویم که آیا لبنانی‌ها قدرت تحمل آن را دارند یا خیر. ما خواهان ثبات و آرامش کشور هستیم و همه می‌دانند ما چه کاری برای وطنمان انجام می‌دهیم.

شیخ صفی‌الدین گفت: نبردی که در موضوع مازوت گشوده شده است، جهشی بی‌نظیر در مقابله با محاصره ظالمانه آمریکا و غرب علیه لبنان است و این آخرین گام نیست؛ اما امیدواریم که به گام‌های دومی و سومی نیازی نداشته باشیم. ما اقدامات زیادی هست که می‌توانیم انجام دهیم که هزینه آن برای آمریکایی‌ها بیش‌تر است؛ همان گونه که خداوند متعال می‌فرماید: إن تكونوا تألمون فإنهم يألمون كما تألمون وترجون من الله ما لا يرجون، (و نباید در کار دشمن سستی و کاهلی کنید؛ که اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز از دست شما رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند.). بنابراین ما می‌دانیم چگونه منافع آمریکایی‌ها را تهدید کنیم و این ضرورتا از طریق سلاح نیست.

این مقام حزب الله با اشاره به تأثیر کشتی‌های سوخت ایران بر تشکیل دولت لبنان گفت: با ورود سوخت ایران به لبنان، این کشور روی ریل حل بحران قرار گرفت. آمریکایی‌ها از قدرت حزب الله و متحدان آن در لبنان هراس دارند و می‌ترسند که این کشور در دست خط مقاومت قرار گیرد، می‌ترسند انتخابات پارلمانی به تعویق افتد، زیرا روی آن حساب کرده‌اند.

صفی‌الدین با اشاره به ضعیف شدن روز افزون آمریکا در منطقه گفت: می‌تواند روزی بیاید که آمریکا بدتر از چیزی شود که در افغانستان بر سرش آمد و منطقه هم به سمت تحول بیشتر پیش می‌رود و جهان عربی و اسلامی در خاورمیانه شاهد صحنه‌هایی جدید خواهند بود. این‌ها حقیقت است.

او با اشاره به تماس‌های کشورهای دنیا برای ارتباط با سوریه گفت: امروز همه حامیان آمریکا در لبنان را می‌بینند که چگونه سکوت کرده‌اند زیرا همه دنیا بر سرشان خراب شده و آنها به دنبال جایی برای نشستن می‌گردند و می‌تواند روزی بیاید که ببینند محور مقاومت قوی‌ترین در منطقه است و همین غرب‌گراها از ما خواهند خواست که به آنها در محور مقاومت وظیفه و کاری بدهیم.

انتهای پیام
captcha