برهم صالح: احترام به خواست مردم و قانون اساسی وظیفه ملی است
کد خبر: 4006043
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

برهم صالح: احترام به خواست مردم و قانون اساسی وظیفه ملی است

رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه، 26 مهر، در بیانیه‌ای در خصوص انتخابات پارلمانی عراق، احترام به خواست مردم و قانون اساسی این کشور را یک وظیفه ملی برای همگان دانست.  

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار العراق، برهم صالح در بیانیه خود ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام(ص)، این مناسبت بزرگ را فرصتی برای الهام گرفتن از ارزش‌های والای سیره پیامبر(ص) و درس گرفتن از زندگی و سیره آن حضرت در زمینه ایجاد صلح و محبت و برادری بین انسان‌ها عنوان کرد.
 
وی افزود: ما اکنون میلاد پربرکت رسول گرامی اسلام(ص) را در حالی جشن می‌گیریم که کشور عزیزمان در معرض چالش‌های بسیار است. در این شرایط حساس، شدیداً نیازمند وحدت صفوف خود و اولویت دادن به زبان گفت‌وگو و حرکت به سوی رفع نیازهای کشور و محقق کردن آرمان‌های مردم برای زندگی آزاد و عزتمندانه هستیم.
 
برهم صالح تأکید کرد: احترام به خواست مردم و قانون اساسی و حرکت در مسیر مسالمت‌آمیز یک وظیفه ملی است و اعتراض به نتایج انتخابات یک حق تضمیمی است که در قانون اساسی و قوانین انتخاباتی بر آن تأکید شده است.
 
وی در پایان تصریح کرد: احترام به دولت و حفظ مسیر دمکراتیک مسالمت‌آمیز در کشور وفاداری به فداکاری‌هایی است که ملت ما در طول چند دهه استبداد و خشونت انجام داده‌اند و همچنین وفاداری به فداکاری‌های بزرگی است که نیروهای امنیتی قهرمان از جمله ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و پیشمرگه مبذول داشته‌اند و جان گرانبهای خود را برای مقابله با تروریسم و حفظ گزینه دموکراسی مسالمت‌آمیز که انتخاب ملت ماست، فدا کرده‌اند. لذا این امر مستلزم آن است که همه ما دوش به دوش یکدیگر برای پیشرفت و سربلندی کشورمان در یک صف واحد قرار بگیریم.
 
کمیسیون انتخابات عراق شنبه‌ شب(24 مهر) پس از پایان شمارش صندوق‌های باقیمانده و بازشماری آرای برخی از مراکز انتخابی، نتایج جدید را به‌صورت کامل اعلام کرد. کمیسیون انتخابات عراق همچنین اعلام کرد که نتایج منتشرشده، نهایی نیست و می‌توان در صورت اعتراض شکایت کرد.
 
ائتلاف صدر اگرچه با این نتیجه بیشترین کرسی را در مقایسه با سایر رقبای خود به دست آورده است، اما برای تشکیل فراکسیون بزرگتر پارلمانی باید بتواند با دیگر گروه‌های پارلمانی ائتلاف تشکیل دهد.
انتهای پیام
captcha