ضبط اذان محمود یزدی برای پخش رادیویی و تلویزیونی
کد خبر: 4009019
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

ضبط اذان محمود یزدی برای پخش رادیویی و تلویزیونی

اذان محمود یزدی قاری و مؤذن استان خوزستان روز گذشته 7 آبان‌ماه با نظارت مهدی دغاغله ضبط و به شورای عالی قرآن ارسال شد تا درباره پخش رادیویی و تلویزیونی آن نظر نهایی اعلام شود.

محمود یزدی مؤذن

محمود یزدی، مؤذن و قاری استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: براساس فراخوان شورای عالی قرآن برای تست از مؤذنان کشور، حدود سه، چهار پیش من و آقای عوده‌زاده اذان خود را ضبط کرده و برای بررسی به شورای عالی قرآن ارسال کردیم که برای ضبط نهایی پذیرفته شدیم. 

وی گفت: روز گذشته با نظارت آقای مهدی دغاغله ضبط صوتی اذان خود را در صداوسیمای خوزستان انجام دادم و برای تأییدیه نهایی به شورای عالی قرآن ارسال شد. پس از جلسه شورای عالی قرآن مشخص می‌شود که این اذان اجازه پخش رادیویی، تلویزیونی در سطح شبکه‌های استانی یا ملی را داشته باشد. 

یزدی بیان کرد: بیش از سه ماه بر روی تنظیم و تمرین اذان وقت گذاشتم و از کمک آقای قاسم‌آبادی برای بهتر شدن کار کمک گرفتم. این اذان تقلیدی نبود و تقریبا سبک جدیدی است که تاکنون شنیده نشده و به صورت صوتی هم ضبط آن صورت گرفت. 

این مؤذن خوزستانی با بیان اینکه خوزستان دارای مؤذنان خوبی است، افزود: مجید آذربود مؤذن قابلی است و در این رشته دارای رتبه‌های برتری هم است. همچنین قاسم مقدمی هم اذان خوبی را گفته است. 

وی اظهار کرد: در هنگام ضبط آقای دغاغله نکاتی را بیان کرد که با رعایت آنها ضبط اذان انجام شد و مورد تأیید ایشان هم قرار گرفت باید منتظر بمانیم که نظر شورای عالی قرآن درباره پخش آن چیست. 

انتهای پیام
captcha