مقام مراکشی: اسلام‌هراسی و نژادپرستی از گفتمان سیاسی حذف شود
کد خبر: 4012773
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

مقام مراکشی: اسلام‌هراسی و نژادپرستی از گفتمان سیاسی حذف شود

یک مقام مراشکی بر لزوم سختگیری قانونی برای برخورد با گفتمان نژادپرستانه و حذف اسلام‌هراسی از گفتمان سیاسی تأکید و تصریح کرد: نباید نژادپرستی ماده‌ای برای کمپین‌های انتخاباتی و کسب آرا باشد.

عبدالله بوصوف، دبیرکل شورای جامعه مراکشی‌های خارج از کشور

به گزارش ایکنا به نقل از رأی الیوم، یک مقام مراکشی نسبت به افزایش نژادپرستی و اسلام‌هراسی در اروپا و اثرات آن بر مهاجران و کشورهای پذیرنده هشدار داد.
عبدالله بوصوف، دبیرکل شورای جامعه مراکشی‌های خارج از کشور (دولتی) گفت: مشکل واقعی، اکنون نژادپرستی و اسلام‌هراسی و همچنین رشد این جریانات در کشورهای اروپایی و در سطح پارلمان اروپاست و این قضیه با افراط‌گرایان سیاسی مرتبط بوده، همانطور که در آلمان و فرانسه نیز چنین است.
به گفته دولت مراکش، تعداد مراکشی‌های خارج از این کشور بیش از پنج میلیون نفر است که بیش از 85 درصد آنها در اروپا هستند.
بوصوف بر لزوم سختگیری قانونی برای برخورد با گفتمان نژادپرستانه و حذف نژادپرستی از گفتمان سیاسی شد و گفت: نباید نژادپرستی ماده‌ای برای کمپین‌های انتخاباتی و کسب آرا باشد، زیرا این امر به جامعه مراکشی‌ها و کشورهای پذیرنده آسیب می‌رساند.
وی افزود: ما به فرانسه، آلمان و گروهی از کشورها اشاره می‌کنیم که تصویر آنها با نژادپرستی در جهان همراه بود، در حالی که تصویر این کشورها با استقبال خوب و حقوق بشر مرتبط بود.
این مقام مراکشی «اریک زمور» نویسنده و تحلیلگر فرانسوی معروف به خصومت علیه اسلام و مسلمانان را پدیده رسانه‌ای خطرناک توصیف کرد و گفت: او با افکار افراطی خود که دعوت به نفرت‌انگیزی می‌کند نامزدی خود را برای انتخابات فرانسه اعلام کرده است.
این مسئول مراکشی گفت: با وجود احکام صادره علیه زمور اما حضور او در رسانه‌ها و عرصه سیاسی ادامه دارد و خیلی از فرانسوی‌ها او را دنبال می‌کنند.
او گفت: آخرین نظرسنجی شورای جامعه مراکشی‌های خارج از کشور نشان می‌دهد که در شش کشور اروپایی، جوانان بین 18 تا 35 سال معتقدند که در این کشورها مسائل نژادپرستی به طرز فاحشی وجود دارد و دستیابی به شغل، مسکن و خیلی از مسائل با قضیه دین و مذهب گره خورده است.
او گفت: از کشورها خواسته شده است برای ایجاد راه حل‌هایی برای این دست مشکلات و دفاع از حقوق اتباع خارجی وارد عمل شوند.

انتهای پیام
captcha