گرامیداشت مبارز مسلمان بوسنیایی در باغ موزه دفاع مقدس
کد خبر: 4013303
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
فردا برگزار می‌شود؛

گرامیداشت مبارز مسلمان بوسنیایی در باغ موزه دفاع مقدس

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مبارز نستوه بوسنی و هرزگوین حسن چنگیچ، فردا سه شنبه 25 آبان ماه در باغ موزه دفاع مقدس در تهران برگزار می‌شود.

گرامیداشت مبارز مسلمان بوسنیایی در باغ موزه دفاع مقدسبه گزارش ایکنا؛ حسن چنگیچ، معاون پیشین وزیر دفاع بوسنی وهرزگوین و از شخصیت‌های برجسته و از مبارزان مسلمان بوسنی وهرزگوین روز شانزدهم آبان ماه سال جاری در اثر سکته قلبی بعد از عمری مجاهدت و خدمت به محور مقاومت و استکبارستیزی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم حسن چنگیچ اگرچه به خاطر تلاش‌های بی‌وقفه خود در دوره دفاع از کشور و مردم بوسنی وهرزگوین از سوی آمریکای جنایتکار تحت تحریم قرار گرفت و با محدودیت‌هایی بین‌المللی مواجه بود، اما در طول عمر پربرکت خوش لحظه‌ای در دفاع از آرمان مسلمانان بوسنی وهرزگوین و اعتلای جهان اسلام دریغ نورزید و تسلیم نشد.

به مناسبت درگذشت این مجاهد نستوه مراسم گرامیداشت از ساعت 15 تا 16:30 فردا سه‌شنبه 25 آبان ماه در تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس به دعوت سفارت بوسنی وهرزگوین در تهران، مؤسسه مطالعاتی ابن سینا و انجمن دوستی ایران و بوسنی وهرزگوین برگزار می‌شود.

چنگیچ عمر خود را در مسیر مبارزه برای میهن و ملت خود وقف کرد و نقش او در خلال سال‌های 1992-1995 در خلال کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به بوسنی و هرزگوین به عنوان معاون وزیر دفاع و دستیار ویژه مرحوم «علی عزت بگوویچ» رهبر فقید مسلمانان بوسنی و‌هرزگوین برای ملت این کشور فراموش‌ناشدنی است.

پیش‌تر آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و ‌علی اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری طی پیام‌های جداگانه درگذشت این شخصیت برجسته را به دولت و ملت بوسنی وهرزگوین تسلیت گفتند.

انتهای پیام
captcha