نظر وزیر آموزش و پرورش در مورد دو کنکور در سال؛ نباید استرس‌زاتر شود
کد خبر: 4020006
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

نظر وزیر آموزش و پرورش در مورد دو کنکور در سال؛ نباید استرس‌زاتر شود

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این مطلب که از هفته جاری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور بررسی می‌شود، گفت: باید ببینیم آیا زمینه برگزاری دو بار کنکور در سال وجود دارد یا خیر؛ نباید کاری کنیم این مسئله از اول استرس‌زاتر شود.

نظر وزیر آموزش و پرورش در خصوص دو بار برگزار شدن کنکور؛ نباید از اول استرس‌زا باشد

به گزارش خبرنگار ایکنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز شنبه 20 آذرماه در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش در پاسخ به اینکه سرانه پژوهش دانش‌آموزان کشور چقدر است؟ گفت: در قانون تصویب شده است که یک درصد اعتبارات برای پژوهش مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه قبلاً سرانه پژوهش بسته شده بود، گفت: اکنون سرانه خاصی را برای دانش‌آموزان قرار نداده‌اند، اما سرانه اصلی که در قوانین بودجه سنواتی دیده شده یک درصد برای پژوهش است. اکنون باید بررسی کنیم که چه میزان آن هزینه شده است اما از این پس بنا بر این است که سرانه خاصی را برای پژوهش اختصاص دهیم.

پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش به زیست بوم‌های کار و فناوری تبدیل می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که چگونه راه برای دانش‌آموزان پژوهشگر هموار خواهد شد؟ گفت: یک بخش خود پژوهشگر است که انسانی جست‌وجو گر است، یک بخش خانواده‌ها هستند که حامی هستند و بخشی هم آموزش و پرورش است که باید بتواند استعداد دانش‌آموزان را شکوفا کند. باید پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش به صورت جدی فعال و به زیست بوم‌های کار و فناوری تبدیل شوند.

وی به این مسئله نیز اشاره کرد که وزارت علوم از این پس مراکز رشد و نوآوری خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد و گفت: امیدواریم از این پس دانش‌آموزان با همراهی معلمان و با رعایت اصول ایمنی و امنیت بتوانند در مراکز پژوهشی، کارآفرینی و دانش‌بنیان حضور پیدا کنند.

نوری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا که پرسید؛ تا چه حد با نظر برخی کارشناسان که معتقدند نظام‌های رسمی آموزش و پرورش خلاقیت کودکان را از بین می‌برند موافق هستید و چه راهکارهایی برای خلاقیت‌پروری در آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنید، گفت: واقعیت این است که هر یک از دانش‌آموزان می‌توانند در زمینه‌ای خاص، یک انسان سرآمد باشند. مهم این است که ما بتوانیم این توانمندی‌ها را شناسایی و زمینه شکوفایی این استعداد‌ها را فراهم کنیم.

مراکز سنجش برای استعدادیابی همه دانش‌آموزان باید فعال شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در اسناد فرادستی، توجه به این استعداد‌ها وجود دارد اما باید والدین و معلمان بیشتر مسلط و توانمند شوند تا دانش‌آموزان را در این فرایند قرار دهند، گفت: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که مراکز سنجش را برای استعدادیابی همه دانش‌آموزان، نه برای یک عده خاص فعال کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه قدر طول می‌کشد این مسئله محقق شود؟ گفت: جزو برنامه‌هایی است که به صورت کوتاه مدت برنامه‌ریزی و در میان مدت به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوری در خصوص تغییراتی که قرار است برای کنکور رخ دهد، گفت: جوانب و زوایای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در هفته پیش رو بررسی می‌کنیم تا کمتر به دانش‌آموزان استرس وارد شود. خود کنکور یک استرس بزرگ است و ما هم نباید استرس بیشتری به دانش‌آموزان وارد کنیم. این مسئله بررسی و نتیجه اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با برگزاری دو بار کنکور در سال موافقت می‌کنید؟ گفت: باید بررسی کنیم آیا زمینه این مسئله وجود دارد یا خیر. نباید کاری کنیم از اول استرس‌زاتر باشد.  

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۲۲:۳۴
1
5
امیدوارم جناب وزیر هرچه سریعتر این مصوبه ناعادلانه رو لغو کنن
captcha