انکار فرهنگ مقاومت برای هویت ملی لبنان خطرناک است
کد خبر: 4027492
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:

انکار فرهنگ مقاومت برای هویت ملی لبنان خطرناک است

سید هاشم صفی‌الدین با ابراز تعجب از سخنان رسانه‌ای عربی مبنی بر خطر حزب‌الله برای امنیت ملی لبنان، انکار فرهنگ و جایگاه مقاومت در لبنان را یک ماجراجویی خطرناک برای این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، ضمن اظهار شگفتی از ادعای برخی از رسانه‌ها در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، تصریح کرد: این رسانه‌ها حزب‌الله را خطری برای امنیت ملی لبنان معرفی می‌کنند، حال آنکه آمریکایی‌ها، غربی‌ها و اسرائیل همواره حزب‌الله را خطری برای امنیت ملی رژیم صهیونیستی می‌دانند.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد: آیا از نظر این رسانه‌ها، امنیت ملی رژیم صهیونیستی عین امنیت ملی لبنان و کشورهای عربی است؟

وی در ادامه تأکید کرد: این سخنان ماهیت اصلی صاحبان این سخنان را فاش می‌کند، واقعیت اصلی این است و مشکل نیز همین‌جاست.

سید هاشم صفی‌الدین، این سخنان را در مراسم تجلیل از استاد علی حسین یوسف، مطرح کرد. مراسم بزرگداشت در هفتمین روز درگذشت این عالم و اندیشمند لبنانی در حسینیه حضرت زهرا (س) در شهرک حانین و با حضور مسئولانی از حزب‌الله، جمعی از علما، بزرگان، شخصیت‌ها و مردم منطقه برگزار شد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه انکار فرهنگ مقاومت و تلاش برای جدا کردن لبنان از مقاومت یک ماجراجویی خطرناک برای این کشور است، تأکید کرد: آن‌ها با این اقدام به هدف شوم خود نخواهند رسید چرا که مقاومت بخشی از هویت ملی لبنان و ضامن استقلال آن است.

سید هاشم صفی‌الدین، در پایان سخنان خود تصریح کرد: کسانی که به مقاومت لبنان حمله کرده و تلاش می‌کنند تا مقاومت را مسئول مسئولیت وضعیت نابسامان اقتصادی معرفی کنند، به خوبی می‌دانند که این مصائب اقتصادی را اربابان خود آن‌ها و از طریق اعمال سیاست‌های ویرانگر توسط سیاستمداران فاسد بر لبنان تحمیل کرده‌اند.

وی تأکید کرد: آن‌ها به خوبی می‌دانند که این سیاست‌ها در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی است، با این حال برای رسیدن به مناصب سیاسی از این سیاست‌ها حمایت می‌کنند، حال آنکه یقیناً به این مناصب نیز نخواهند رسید.

انتهای پیام
captcha