جشنواره ملی و سراسری «نخستین واژه آب» در دزفول برگزار شد
کد خبر: 4032271
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵

جشنواره ملی و سراسری «نخستین واژه آب» در دزفول برگزار شد

سیزدهمین جشنواره ملی و سراسری «نخستین واژه آب» با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب برای کودکان و نوجوانان دزفول برگزار شد.

سیزدهمین جشنواره ملی و سراسری «نخستین واژه آب» در دزفول برگزار شدبه گزارش ایکنا از خوزستان، سیزدهمین جشنواره ملی و سراسری «نخستین واژه آب» با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در میان کودکان و نوجوانان در دبستان شهید راجی شهرستان دزفول برگزار شد.

مصطفی اسماعیل سالم، مدیر آبفا منطقه دزفول در حاشیه این جشنواره تصریح کرد: سرانه مصرف آب در دنیا ۱۲۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر است که این میزان در کشور ما ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است.

وی با تأکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی باید مورد توجه و تاکید همگان قرار گیرد، افزود: در این جشنواره از دانش آموزان تقاضا می‌شود به عنوان حامیان آب، به والدین خود تاکید کنند تا آب را به درستی استفاده و مصرف آن را مدیریت کنند.

اسماعیل سالم با بیان اینکه آشنا کردن دانش آموزان با روش‌های صحیح مصرف آب، در نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه از آب در جامعه مهم است، گفت: اجرای برنامه‌های نمایشی، آموزشی و ترویجی در مدارس می تواند در این زمینه موثر باشد. جشنواره «نخستین واژه آب» با هدف انتقال مفاهیم زندگی‌ساز آب به دانش آموزان پایه‌های ابتدایی که به عنوان نخستین واژه خواندن و نوشتن آن را می‌آموزند برگزار می شود.

مدیر آبفا منطقه دزفول از همکاری آموزش و پرورش دزفول و مدیریت و کارکنان دبستان شهید راجی دزفول در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و گفت: آب نعمت خدادادی است که جایگزینی ندارد، لذا آموزش این امر مهم از پایه‌های ابتدایی آغاز شده تا دانش آموزان از همان سنین پایین با اهمیت آب در زندگی روزمره و نسل های آینده آشنا شوند.

امیر ظاهرطحان، سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول نیز در این جشنواره با تأکید بر اینکه مدیریت مصرف آب باید از سنین پایین آموزش داده شود، برگزاری این جشنواره را اقدامی مثبت دانست و گفت: آموزش و پرورش دزفول در زمینه‌‌های مختلف برای آموزش به دانش‌آموزان آمادگی کامل دارد، لذا به محض پیشنهاد برای برگزاری جشنواره «نخستین واژه آب» هماهنگی‌های لازم انجام شد.

وی اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی این چنین باعث می‌شود دانش‌آموزان علاوه بر شناخت اهمیت آب، صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت مصرف را به خانواده‌های خود منتقل کنند. 

انتهای پیام
captcha