ورود جدی‌تر آموزش و پرورش به مطالبه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن
کد خبر: 4041373
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
یوسف نوری بیان کرد:

ورود جدی‌تر آموزش و پرورش به مطالبه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:‌ طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن شروع شده است و باید به صورت جدی دنبال شود. البته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و حضور پررنگ دانش‌آموزان ما را مصمم‌تر کرد تا جدی‌تر به این موضوع بپردازیم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش‌های مختلف از جمله دانش‌آموزی، گفت: این مسابقات نماد اهتمام جمهوری اسلامی ایران به قرآن محسوب می‌شود و ایران پایه اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن در دنیاست.

وی افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان تاکنون در هفت دوره برگزار شده و این نوید بسیار خوبی است، چراکه آنان شور بیشتری برای حضور در این رقابتِ رفاقت‌مدار دارند. بر پایه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، ساحت‌های شش‌گانه‌ای برای دانش‌آموزان تعریف شده است؛ از جمله ساحت تربیتی ـ اعتقادی، عبادی و اخلاقی. مطمئناً مسابقات قرآن و حضور دانش‌آموزان در این رویداد آنها را آماده می‌کند تا این ساحت‌ها حضور یابند.

نوری با تأکید بر اینکه افرادی که رتبه‌های برتر مسابقات را کسب می‌کنند، افرادی چندساحتی هستند، گفت: این از برکت قرآن کریم است. خوشبختانه مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام با شکوه خاصی برگزار شد و همه به آن اذعان دارند. شنیدم که در ایام مسابقات 20 میلیون دانش‌آموز، معلم و اولیای محترم در آن حضور یافتند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مدارس بیان کرد: اجرای طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در آموزش و پرورش شروع شده است و باید به صورت جدی دنبال شود. البته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و حضور پررنگ دانش‌آموزان در این رویداد ما را مصمم‌تر کرد تا جدی‌تر به این موضوع بپردازیم. لذا باید دارالقرآن‌ها را فعال و تجهیز و نیز از دریافت‌کنندگان رتبه‌های کشوری و بین‌المللی استفاده کنیم.

نوری در پایان درباره تعیین تکلیف معلمان قرآن که هرازگاهی روبه‌روی مجلس و وزارت آموزش و پرورش تجمع می‌کنند، گفت: مطمئن باشید پیگیری می‌شود و‌ مشکل آنان رفع خواهد شد.

تیمور کاکایی

انتهای پیام
captcha