اتحادیه قرآنی یزد در سال 1400؛ از تصویب 80 مصوبه تا اعطای 1 میلیارد وام
کد خبر: 4042630
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

اتحادیه قرآنی یزد در سال 1400؛ از تصویب 80 مصوبه تا اعطای 1 میلیارد وام

مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اتحادیه قرآنی استان یزد در سال 1400، گفت: برگزاری 19 جلسه هیئت مدیره با بیش از 80 مصوبه و اجرای اکثریت مصوبات، اعطای 200 فقره وام قرض‌الحسنه در مجموع به ارزش 1 میلیارد تومان به جامعه قرآنی استان و تکمیل پرونده عضویت نزدیک به 86 مؤسسه در اتحادیه از مهمترین این فعالیت‌ها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریانحجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزد در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به گزارشی اجمالی از مهمترین فعالیت‌های سال 1400، گفت: شاخص‌ترین فعالیت اتحادیه در نخستین روزهای سالی که گذشت فراهم کردن زمینه لازم برای برگزاری مجمع عمومی اتحادیه بود. این امر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور 44 مؤسسه در 20 فروردین 1400 انجام شد.

وی ادامه داد: تکمیل پرونده عضویت نزدیک به 86 مؤسسه در اتحادیه، انعقاد تفاهم‌نامه با سرپرستی بانک قرض‌الحسنه رسالت استان یزد و ارائه خدمات غیرحضوری به قرآنیان استان در شرایط کرونایی، اعطای 200 فقره وام قرض‌الحسنه در مجموع به ارزش 1 میلیارد تومان به جامعه قرآنی استان از جمله برنامه‌های انجام شده بود.

مطهریان به کسب عنوان کانون برتر همیاری اجتماعی از سوی اتحادیه در ارائه خدمات قرض‌الحسنه به جامعه قرآنی استان اشاره کرد و گفت: بیش از 50 مسابقه قرآنی در مناسبت‌های مختلف با اهدای بیش از 200 میلیون تومان جایزه نقدی در اپلیکیشن افق برگزار شد. این اپلیکیشن با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت(ع) و احیای فرهنگ قرآنی و برگزاری مجازی آنلاین و آفلاین و غیرحضوری انواع مسابقات قرآنی در دسترس کاربران است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد به دیگر برنامه‌های مهم انجام شده در سال 1400 اشاره کرد و افزود: مشارکت اتحادیه قرآنی استان یزد با رادیو یزد برای ارائه گزارش هفتگی فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی، پیگیری پروژه بزرگ وقف مشارکتی قرآنی استان، برگزاری 19 جلسه هیئت مدیره با بیش از 80 مصوبه و اجرایی شدن اکثریت مصوبات، حضور فعال در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان و انتشار چهار شماره از خبرنامه فصلی الکترونیکی اتحادیه قرآنی استان یزد از جمله برنامه‌های انجام شده بود.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری کارگاه توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی، نشست هیئت مدیره اتحادیه با محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، جلسه با مهران فاطمی، استاندار یزد و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان پیرامون مشکلات جامعه قرآنی و بررسی راهکارهای حل این موانع و مشکلات اشاره کرد.

مطهریان به تصویب برنامه و بودجه سال 1401 اتحادیه و برنامه سه ساله اتحادیه و ابلاغ این برنامه‌ها به وی برای اجرا در سال جدید اشاره کرد و گفت: اجرای طرح جمع‌آوری نسخه‌های فرسوده قرآن، انجام امور ثبتی و ثبت تغییرات مؤسسات قرآنی در سامانه ثبت شرکت‌ها، برگزاری دوره تربیت معلم حفظ قرآن با حضور 65 نفر از حافظان، پیگیری موانع معافیت حق انشعاب و مصرف مؤسسات قرآنی، جمع‌آوری و ارسال اطلاعات مدیران مؤسسات جهت اختصاص ثمین کارت و حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره در کمیته صدور مجوز مؤسسات قرآنی از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به منظور برگزاری طرح‌های قرآنی اوقاف توسط مؤسسات اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی پلتفرم «سریر» در بستر فضای مجازی به منظور آموزش غیرحضوری مؤسسات و خانه‌های قرآن استان یزد، ارسال اظهارنامه الکترونیک و دفاتر مالی اتحادیه قرآنی و اخذ معافیت مالیاتی و تسویه حساب آن و برگزاری جلسه با مدیران امامزادگان شاخص برای گسترش همکاری با مؤسسات قرآنی و استفاده از ظرفیت آنها از دیگر برنامه‌ها در ماه‌های پایانی سال بود. 

انتهای پیام
captcha