آیت‌الله علوی گرگانی وحدت امت اسلام را یک واجب الهی می‌دانست
کد خبر: 4043858
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
تجمع علمای مسلمان در لبنان:

آیت‌الله علوی گرگانی وحدت امت اسلام را یک واجب الهی می‌دانست

تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله حاج محمدعلی علوی گرگانی، از مراجع دینی شیعیان، تأکید کرد که این مرجع بزرگوار وحدت امت اسلام را یک واجب الهی می‌دانست.

به گزارش ایکنا از لبنان، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور پیام تسلیتی اعلام کرد: «جهان اسلام با وفات علامه آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، عالمی بزرگ که بهره‌مند از صفات نیکو و گنجینه‌ای از علم و دانش بود را از دست داد».

تجمع علمای مسلمان لبنان در این پیام تسلیت، آیت‌الله علوی را حامی انقلاب اسلامی، علما و جوانان آن دانست و یادآور شد: «ایشان از هیچ نصیحت و ارشادی برای مسئولان جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرد و دعوت به وحدت امت اسلام را یک واجب الهی می‌دانست».

در این پیام تسلیت آمده است که ایشان بر ضرورت آگاهی‌بخشی به امت اسلام به شکل عام ومردم ایران به شکل خاص تأکید داشت و پیوسته توصیه می‌کرد که در دام دشمنانی که برای تفرقه انداختن و ایجاد فتنه میان آن‌ها تلاش می‌کنند، نیفتید.

تجمع علمای مسلمان لبنان اعلام کرد: مرحوم علوی گرگانی عمر خود را در خدمت به دین، حوزه‌های علمیه و تبیین آموزه‌های اسلام محمدی اصیل گذراند و از حامیان مقاومت در لبنان بود.

یادآوری می‌شود، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان که از شنبه هفته جاری به علت بیماری عفونی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری بود، روز سه‌شنبه، 24 اسفندماه دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام
captcha