اهانت به قرآن نشان از هراس دشمنان اسلام دارد
کد خبر: 4050952
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

اهانت به قرآن نشان از هراس دشمنان اسلام دارد

استاد تفسیر قرآن کریم گفت: دشمنان در روزهای گذشته در یکی از کشورهای اروپایی به قرآن اهانت کردند که این اقدام ناشایست، نشان از هراس آن‌ها از اقتدار امت اسلام است و تاکیدی برای امت اسلام است که بیشتر به موضوع قرآن بپردازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، استاد حوزه علمیه به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، استاد حوزه علمیه در ادامه سلسله نشست‌های بیان نکات تفسیری قرآن کریم که امروز 30 فروردین‌ماه در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در بسیاری از آیات قرآن خود را حامی متقین معرفی کرده و اگر جامعه‌ای با تقوا باشد خداوند همواره با حمایت خود این جامعه را به اقتدار و پیروزی خواهد رساند.

وی افزود: خداوند در آیه ۳۲ سوره حج نشانه‌های تقوا در جامعه را معرفی و تاکید می‌کند جامعه‌ای که شعائر الهی را بزرگ بشمارد جامعه با تقوایی است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: قدرت جامعه اسلامی در گرو حمایت خداوند متعال است و تعظیم شعائر توسط افراد جامعه بیانگر میزان تقوای آن جامعه و میزان حمایت خداوند از آن جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابرا‌ کرد: جامعه ای که دچار بی‌تقوایی شود، حمایت خداوند را از دست داده، تضعیف شده زمینه تسلط مستکبران نیز فراهم می‌شود و اقتدار جامعه نیز از بین می‌رود.

سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: شعائر الهی شامل نماد خداوند، دین و ارزش‌های الهی است و انسان را به یاد خدا می‌اندازد به همین خاطر ضرورت دارد شعائر الهی را به درستی بشناسیم.

وی افزود: مکه معظمه و مناسک حج از اولین شعائر الهی است که در سوره بقره به آن اشاره شده به همین خاطر حفظ حرمت مکه معظمه و مناسک الهی امری واجب و بی‌احترامی به این مناسک نیز ممنوع است.

حاج ابوالقاسم در ادامه گفت: قرآن کریم از دیگر مصادیق و از عظیم‌ترین شعائر الهی است که باید نسبت به قرآن غافل نشویم و با تجلیل و عظمت با قرآن کریم برخورد کنیم.

وی یادآور شد: دشمنان در روزهای گذشته در یکی از کشورهای اروپایی به قرآن اهانت کردند که این اقدام ناشایست، نشان از هراس آن‌ها از اقتدار امت اسلام است و تاکیدی برای امت اسلام است که بیشتر به موضوع قرآن بپردازد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نماز، مساجد و مجالس دینی نیز از دیگر شعائر الهی هستند و دشمنان با تمام توان سعی می‌کنند جوانان را به این امور بی‌رغبت و بی‌دینی را ترویج کنند.

وی افزود: وظیفه امت اسلام شرکت مستمر و با شکوه در محافل و مجالس دینی است چرا که این گونه اقدامات خواری در چشم دشمنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: از دیگر مصادیق شعائر الهی اذان است که در حقیقت یاد بود الهی است که باید با صدای بلند در مناره‌ها پخش شود چرا که اذان در حقیقت دعوت به ندای الهی است و دشمنان درصدد از بین بردن صدای اذان در جامعه هستند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان از دیگر شعائر الهی است، به همین خاطر رعایت حرمت ماه مبارک رمضان نشانه تقوای الهی و نشانه قدرتمندی امت اسلام است.

سخنران حرم بانوی ابراز کرد: دشمنان به دنبال شکستن حرمت این ماه و ترویج روزه‌خواری در جامعه هستند.

وی در ادامه گفت: پوشش بانوان مسلمان یکی از مهم‌ترین شعائر دینی است و رعایت حجاب از عوامل قدرتمندی جامعه اسلامی و پرچم دفاع از ارزش‌های اسلامی است.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: اگر حجاب اولویت نداشت و هیچ ارزشی از نظر اسلامی برای حجاب بیان نشده بود، اینگونه دشمنان بر طبل بی‌حجابی نمی‌کوبیدند و برای برهنه کردن زنان و دختران هزینه و فعالیت نمی‌کردند.

انتهای پیام
captcha