ویژگی‌های منافقین و جبهه نفاق
کد خبر: 4054020
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

ویژگی‌های منافقین و جبهه نفاق

استاد حوزه علمیه گفت: دوگانگی باطن و ظاهر اولین ویژگی منافقین است به‌گونه‌ای که با ظاهری انقلابی و مقدس به دنبال اهداف شوم خود هستند و همانند موریانه با نفوذ باعث تضعیف امت اسلام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم دولابی، استاد حوزه علمیه در ادامه سلسله مباحث نکات تفسیری قرآن کریم که روز گذشته، 10 اردیبهشت‌ماه در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به آیات جزء ۲۸، گفت: یکی از سوره‌های مهم این جزء سوره منافقون است و یکی از مهم‌ترین موانع اقتدار امت اسلامی نیز مسئله نفوذ در ارکان امت اسلامی است.

وی ادامه داد: منافقین همانند موریانه با نفوذ باعث تضعیف امت اسلام می‌شوند و برای حفظ اقتدار امت اسلام، شناخت منافقین لازم است. دوگانگی باطن و ظاهر اولین ویژگی منافقین است، به‌گونه‌ای که با ظاهری انقلابی و مقدس به دنبال اهداف شوم خود هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عده‌ای مدعی التزام به قانون اساسی، اسلام و ولایت‌فقیه هستند، اما پایبند به این امور نیستند و این منافقین هستند که خود را در پوشش مسائل دینی پنهان و از مقدسات سوء‌استفاده و منافقانه اهداف خود را دنبال می‌کنند.

حاج‌ابوالقاسم گفت: منافقان نمی‌توانند حقایق دین را درک کنند و از معارف دینی لذت ببرند، چراکه بر قلب‌های‌شان مهر خورده و فقدان آگاهی از لابه‌لای سخنان آن‌ها آشکار می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: منافقان ظاهری فریبنده، پوشش انقلابی و ایمانی دارند اما هیچ بهره‌ای از ایمان نبرده‌اند و فاقد هرگونه نشاط، نور و طراوت هستند در حالی‌ که مؤمنان همانند گیاهان با نشاط و فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی‌های منافقان گفت: منافقان همواره بدگمان بوده و ترس از حوادث پیرامونی خود دارند و هر حادثه‌ای را به ضرر خودشان تفسیر کرده و هراس از رسوایی باطن خود دارند.

حاج‌ابوالقاسم ادامه داد: منافقان از اظهار ندامت در قبال خیانت‌های خودشان خودداری می‌کنند و بعد از آنکه رسوا می‌شوند از پذیرش خیانت فرار می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: فسق و فجور و رفتارهای نادرست، عدم التزام به ارزش‌ها و تعالیم دینی، تحریم مؤمنان، لذت از مشکلات اقتصادی مؤمنان و همکاری با تحریم‌کنندگان مؤمنان از دیگر مشخصات منافقان است، در حالی‌ که خداوند یاور مؤمنان است و از خزائن مادی و معنوی خود مؤمنان را کمک خواهد کرد.

وی افزود: منافقان در خیال خام خود به فکر از بین رفتن عزت مؤمنان و زوال اقتدار امت اسلام و نظام اسلامی هستند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هدف اصلی جریان نفاق تغییر مسیر حکمرانی و در نتیجه ایجاد تغییر در سبک زندگی اسلامی است که با نفوذ در ساختارهای قدرت و ممانعت از اجرای ارزش‌های دینی و ترویج سبک زندگی غربی این اهداف شوم را دنبال می‌کند.

وی در پایان گفت: جریان نفاق با ظاهر دینی به دنبال جایگزین کردن مکاتب غربی و اقتصاد غیر اسلامی به جای مکاتب دینی و اقتصاد اسلامی است که مهم‌ترین ابزار جریان نفاق نیز رسانه است که توسط این رسانه با تحریف و تغییر اولویت‌ها و برجسته کردن مسائل حاشیه‌ای اهداف خباثت‌آمیز خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام
captcha