برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی شیوه بیان «تفسیر» در باغملک
کد خبر: 4065639
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی شیوه بیان «تفسیر» در باغملک

مدیر مؤسسه قرآنی امام علی(ع) باغملک از برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی تفسیر و جهاد تبیین در این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی شیوه بیان تفسیر در باغملک

حسین‌علی ‌قیصری، مدیر مؤسسه قرآنی امام علی(ع) شهرستان باغملک در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برنامه‌های این مؤسسه گفت: دو برنامه تخصصی مربی‌گری در این مؤسسه در حال برگزاری است. اولین برنامه، دوره تخصصی تربیت مربی تفسیر قرآن کریم در شاخه شیوه بیان تفسیر است. پیش از برگزاری این دوره، کارگاه‌های مقدماتی با حضور صد فعال قرآنی برگزار شد و گروه‌های مختلفی از طلاب، استادان دانشگاه، کارمندان، فعالان قرآنی و  ... در آن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این دوره، تابستان سال جاری است، اظهار کرد: پیش از آغاز دوره، یک آزمون ورودی بر اساس آموزش‌های ارائه شده در کارگاه‌های مقدماتی برگزار خواهد شد و از بین داوطلبان 25 خواهر و 25 برادر به دوره اصلی راه خواهند یافت.

قیصری اظهار کرد: برنامه دوم مؤسسه، دوره تربیت مربی جهاد تبیین است که بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین با سرفصل‌های قرآن و عترت، مهدویت، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و دشمن‌شناسی برنامه ریزی شده است. مهلت ثبت‌نام این دوره تا پنجم تیرماه سال جاری است.

مدیر مؤسسه قرآنی امام علی(ع) همچنین با اشاره به تولیدات این مؤسسه گفت: 15 جلد کتاب در عناوین «بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قران و عترت علیهم السلام»، «تفسیر آیات قرآن کریم در نهج البلاغه»، «تفسیر آیات قرآن کریم در صحیفه سجادیه»، «هزار نکته تربیتی من المهد الی اللحد»، «هزارنکته از سبک زندگی شهدا»، «هزار نکته از سبک زندگی علما و بزرگان دین»، «آموزش تخصصی تفسیر قرآن کریم»، «نهج البلاغه و صحیفه سجادیه (ویژه دوره های تربیت معلم و تربیت مدرس)» و «شیوه آموزش تخصصی بیان تفسیر قران کریم (ویژه دوره‌های تربیت معلم و تربیت مدرس)»، «شیوه آموزش تخصصی بیان تفسیر نهج البلاغه (ویژه دوره‌های تربیت معلم و تربیت مدرس)»، «شیوه آموزش تخصصی بیان تفسیر صحیفه سجادیه (ویژه دوره‌های تربیت معلم و تربیت مدرس)»، «۳۱۳ نکته در محضر امام هادی علیه السلام»، «۳۱۳ نکته در محضر امام حسن عسکری علیه السلام»، «آموزش تخصصی نماز (ویژه دوره‌های تربیت معلم و تربیت مدرس نماز)»، «آموزش تخصصی مهدویت (ویژه دوره‌های تربیت معلم و تربیت مدرس مهدویت)» اخیرا به چاپ رسیده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآنی امام علی(ع) شهرستان باغملک در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه، برگزاری کلاس‌های قرآن و تفسیر در شاخه‌های روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، تفسیر عمومی قرآن و ... است که در تمامی مقاطع سنی از کودکان تا بزرگسالان در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha