نمایش قرآن کتابت شده روی نخل در شارجه
کد خبر: 4072019
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶

نمایش قرآن کتابت شده روی نخل در شارجه

مجمع قرآن کریم شارجه امارات در حال حاضر یک نسخه کمیاب از قرآن را که به طور کامل روی برگ‌های درخت خرما کتابت شده، به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، تعداد صفحات این نسخه قرآن، 70 صفحه و هر صفحه دارای 8 تکه از برگ‌های درخت نخل و هر تکه شامل سه خط است که به هم متصل شده‌اند. طول هر صفحه از قرآن 53 سانتی‌متر و عرض آن 42 سانتی‌متر است.

شیرزاد عبدالرحمن طاهر، دبیرکل مجمع قرآن کریم شارجه می‌گوید، این مجموعه افتخار می‌کند که حاوی کمیاب‌ترین قرآن‌ها و نسخه‌های بی‌نظیر از معجزه پیامبر(ص) مربوط به دوران‌ها و کشورهای مختلف است.

وی تأکید کرد: نسخه کمیاب مذکور در مراکش نوشته شده است و خطاط، شاخه‌های درخت خرما را  تمیز کرده و به قطعات مساوی برش داده، سپس برای دوام این قطعات و آسیب ندیدن، از مواد خاصی روی آن استفاده کرده است.

کتابت قرآن روی برگ‌های نخل خرما

طاهر تصریح کرد: خطاط، این قطعات برگ‌های درخت نخل را به هم دوخته و متصل و در قالب صفحات قرآن در دو جلد جمع‌آوری کرده است.

بازدیدکنندگان از مقر مجمع قرآن کریم شارجه می‌توانند این نسخه کمیاب و متمایز را در موزه تاریخ کتابت قرآن کریم که یکی از  هشت موزه مجمع است، مشاهده کنند.

انتهای پیام
captcha