اندیشه، سخن و عمل مرحوم شهیدی‌پور آمیخته با قرآن بود + صوت
کد خبر: 4079318
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
عباس سلیمی:

اندیشه، سخن و عمل مرحوم شهیدی‌پور آمیخته با قرآن بود + صوت

پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه حملة‌القرآن به فردی می‌گویند که برخوردار از سه ویژگی قرآنی اندیشیدن، قرآنی سخن گفتن و قرآنی عمل کردن است، گفت: این سه ویژگی در مرحوم شهیدی‌پور، متجلی بود.

عباس سلیمیبه گزارش ایکنا، عباس سلیمی، پیشکسوت و مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در ویژه‌برنامه رادیویی بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام شهیدی‌پور گفت: ما داغدار ارتحال یکی از اسوه‌های قرآنی کشور هستیم. در معارف ما برای «حملة القرآن» جایگاه بسیار والایی ترسیم شده است تا جایی که می‌فرماید در آن روز وانفسای قیامت، هنگامی که تمامی افراد مشغول کارهای خود هستند، منادی از جانب عرش الهی ندا می‌دهد، حاملان قرآن کجا هستند؟ بنابر روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است؛ «ینادی منادٍ من قِبَل رب العزه این حملة كتاب الله اجلسوا علی هذه المنابر فلا خوف علیكم و لا انتم تحزنون...؛ این حاملان قرآن بر منبرهایی که از جنس نور آماده کرده‌ایم، بنشینند و از آنها دعوت می‌کنند تا بر آن منابر جلوس کنند، نه شما ترسی دارید و نه اندوهی.»

این قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه ترس، ناظر بر آینده و اندوه ناظر بر گذشته و پیشینه زندگی افراد است، افزود: در روز قیامت به این حمله قرآن خطاب می‌شود که بیایید و بر این مرکب‌های بهشتی سوار و به سوی بهشت رهسپار شوید. بنابر این حملة‌القرآن به فردی می‌گویند که برخوردار از سه ویژگی 1- قرآنی اندیشیدن، 2- قرآنی سخن گفتن و 3- قرآنی عمل کردن است.

سیلمی اضافه کرد: در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهم این سه ویژگی در این زاهد و مرد بزرگ قرآنی مرحوم استاد شهیدی‌پور، مشهود و متجلی بود، لذا از یک جهت خوشحالیم ایشان میهمان حضرت قرآن هستند و در ایام عزاداری سالار شهیدان به ملاقات خدا شتافتند تا پاداش یک عمر مجاهدت خود را دریافت کند.

این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: امیدوارم به موازات تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدی‌پورهای عزیز قرآنی این نظام مقدس اسلامی، قدردان وجود اساتید و علما و قرآنیان باشیم که از محضر آنها بهره‌مند هستیم و امیدوارم خداوند به ما توفیق ادامه راه این استاد را مرحمت کند.

کد

این خادم‌القرآن با اشاره به بارزترین ویژگی این حافظ کل قرآن اضافه کرد: برترین ویژگی ایشان، بندگی بود. اگر فردی عبد و بنده خداوند شد، تمامی موارد دیگر را نیز خواهد داشت. ایشان مصداق بارز این مصرع بودند که «بندگی کن تا که سلطانت کنند»، آقای شهیدی‌پور بندگی خدا و شاگردی مکتب قرآن را کرد و خداوند به او سلطنت و عظمت و آبروی دنیا و آخرت را داد.

وی در پایان گفت: امیدوارم در این شرایطی که رسانه‌های بیگانه ناجوانمردانه درصدد ایجاد شبهه به عقاید ما هستند و ایجاد قرآن‌ستیزی کرده و در زمینه ناخداباوری تلاش می‌کنند، نوجوانان و جوانان با ادامه این راه نورانی، دشمنان را مأیوس کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha