حضور 345 نفر در مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن جایزه «شارجه»
کد خبر: 4108673
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

حضور 345 نفر در مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن جایزه «شارجه»

بنیاد قرآن کریم و سنت نبوی شارجه از انتخاب 345 برگزیده زن و مرد برای شرکت در مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن جایزه شارجه در امارات خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، انتخاب برگزیدگان برای شرکت در مرحله نهایی جایزه شارجه از سوی بنیاد قرآن کریم و سنت نبوی این شهر به مدت 14 روز به طول انجامید.

بیست و پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن جایزه «شارجه» امارات شاهد حضور گسترده داوطلبان در رشته های مختلف بود، این مرحله تا 25 سپتامبر (4 دی‌ماه) در بخش قرآن کریم و سنت نبوی ادامه خواهد داشت. تاکنون 345 زن و مرد در بخش قرآن و سنت نبوی به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

هیئت‌ داوران در کمیته‌های مختلف مهارت‌های شرکت‌کنندگان در این مرحله را می‌سنجد و تاکنون 385 نفر موفق به کسب نظر موافق این هیئت برای حضور در مرحله نهایی مسابقات شده‌اند.

در بخش زنان و در قسمت قرآن تاکنون 140 نفر و در بخش سنت نبوی 33 زن به مرحله نهایی راه یافته‌اند. در بخش مردان نیز در قسمت قرآن کریم 87 نفر و در بخش سنت نبوی 40 نفر مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کرده‌اند.

این مسابقات با حمایت «سلطان بن محمد القاسمی»، امیر شارجه‌ امارات برگزار می‌شود و رقابت‌های امسال با استقبال قابل‌توجهی در گروه‌های سنی مختلف مواجه بوده است.

هدف مؤسسه قرآن و سنت شارجه از برگزاری این رقابت‌ها نهادینه کردن ارزش‌های والای اسلامی، ایجاد انگیزه در میان نسل‌ جوان و نوجوان، تشویق آن‌ها به پایبندی به تعالیم و آموزه‌های دین اسلام، ایجاد روحیه رقابت در زمینه حفظ قرآن، تشویق قرآن‌آموزان به تلاش بیشتر در راستای تلاوت و حفظ قرآن و اهمیت دادن به سنت پیامبر(ص) است.

 

انتهای پیام
captcha