مراسم معارفه رئیس تبلیغات اسلامی هرمزگان بدون دعوت از فعالان قرآنی + صوت
کد خبر: 4121871
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان گلایه کرد

مراسم معارفه رئیس تبلیغات اسلامی هرمزگان بدون دعوت از فعالان قرآنی + صوت

عماد ناصری از برگزارکنندگان مراسم تکریم و معارفه مدیرکل قدیم و جدید تبلیغات اسلامی هرمزگان به دلیل عدم دعوت از فعالان قرآنی ـ مردمی استان گلایه کرد.

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هرمزگانعماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری مراسم تکریم حجت‌الاسلام انصاری‌راد، مدیرعامل سابق تبلیغات اسلامی استان و معارفه حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: این مراسم پیش از ظهر امروز، 24 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در این استان بالغ بر 65 مؤسسه قرآنی و بیش از 250 خانه قرآنی است، ولی این مراسم بدون حضور فعالان قرآنی استان به ویژه بخش مردمی برپا شد.


بیشتر بخوانید؛


ناصری با تأکید بر اینکه بخش قرآنی ـ مردمی یکی از زیرمجموعه‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: اگر امروزه شاهد کم‌رنگی فرهنگ غنی قرآنی در جامعه هستیم، بخشی از آن به دلیل عدم توجه مسئولان به امر خطیر قرآن است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان با گلایه و انتقاد از اداره‌کل تبلیغات استان هرمزگان اضافه کرد: تقریباً در طول یک سال گذشته در سطح استان، شاهد حجم کم برنامه‌های قرآنی به ویژه در بخش مردمی بودیم. حتی جالب بود که اولین سؤال حجت‌الاسلام قمی در مراسم تودیع و معارفه این بود که «چرا در این مراسم از جامعه قرآنی استان هرمزگان دعوت نشده‌اند تا دغدغه‌های خود را اعلام کنند؟!»

کد

وی با اشاره به اینکه این پرسش قطعاً ناشی از دغدغه قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور است، بیان کرد: بودجه‌ امور قرآنی در هرمزگان به شدت کم است. با توجه به فعالیت مؤسسات قرآنی ـ مردمی در سراسر کشور و توجه به منویات مقام معظم رهبری این انتظار می‌رود که امورات قرآنی و فرهنگی به معنای واقعی به مجموعه‌های مردمی ـ قرآنی سپرده شود و دستگاه‌های دولتی تنها به عنوان پشتیبان و ناظر بر این فعالیت‌ها باشند.

ایکنا آماده دریافت پاسخ برگزارکنندگان این مراسم است.

انتهای پیام
captcha