پیام نویددهنده آیه 54 سوره مائده
کد خبر: 4121884
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
حجت‌الاسلام حکیمی تأکید کرد:

پیام نویددهنده آیه 54 سوره مائده

مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) با اشاره به آیه ««يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ» گفت: مضمون این آیه، ملت بصیر و هوشیار و انقلابی ایران اسلامی است که دلباخته خدا و جهادگر در راه خدا و متواضع بوده، نسبت به دشمن خستگی‌ناپذیر هستند، از ملامت دشمن و استکبار باکی ندارند و محکم و مقاوم پیش می‌روند.

جلسه هفتگی آموزش ترتیل، فنون قرائت و حفظ قرآن همراه با مفاهیم مؤسسه کریمه

به گزارش ایکنا، صد و پنجاه و ششمین جلسه هفتگی آموزش ترتیل، فنون قرائت و حفظ قرآن همراه با مفاهیم مؤسسه کریمه آل‌ رسول(س) شامگاه گذشته، 23 بهمن‌ماه در دفتر مرکزی این مؤسسه برگزار شد.

طی این جلسه ضمن تلاوت و ارائه محفوظات توسط چهره‌ها‌ی قرآنی، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه به بیان مباحث تفسیری آیه 54 مائده «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ»، گفت: طی این آیه تأکید شده است که اگر هر فردی از دین خدا رویگردان شود خداوند به زودی گروهی را جایگزین آن‌ها می‌کند که عاشق خداوند هستند و خداوند نیز آنها را دوست دارد.

وی با اشاره به خصوصیات آن گروه، اضافه کرد: گروهی که در راه خدا تلاش و جهاد می‌کنند، نسبت به کافران سرسخت هستند و هیچ ملامت‌کننده‌ای هراسی به دل آن‌ها راه نمی‌اندازد. با توجه به اینکه در آغازین روزهای چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، آنچه که امروز می‌بینیم، تحقق این آیات قرآنی است.

حکیمی ادامه داد: حدود 100 سال پیش رضاخان خبیث و سپس محمدرضای جنایتکار، روی کار آمدند. این خاندان سراسر غرق در فساد، تباهی و ضلالت چه‌ها که به حال و روز مردم ایران، نیاوردند و چه امکاناتی که از این کشور به سایر کشورها منتقل نشد؟! حتی بخشی از خاکمان را از دست دادیم و نوامیس، عزت و شرف پایمال شد.

وی بیان کرد: خداوند در این آیه وعده داده است که اگر دین خدا، ملاک نباشد، قرآن و آیات الهی و پیشوایان دینی معیار زندگی نباشد و ارزش‌ها پایمال شود، خداوند گروه دیگری را مستقر می‌کند و معیارهای گروه دیگر را معرفی می‌کند.

وی افزود: امام عظیم‌الشأن با پشتیبانی مردم، نصرت الهی را دیدند همانطور که خداوند فرمود «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْكُمْ». اگر دین خدا را یاری کنید، خداوند یاریگر شماست و شما دارای ثبات قدم خواهید بود.

حکیمی اضافه کرد: این همان واقعیتی است که در آیه مزبور به چشم می‌خورد و مضمون این آیه، ملت بصیر، هوشیار و انقلابی ایران اسلامی است که عاشق و دلباخته خدا و جهادگر در راه خدا و متواضع بوده، نسبت به دشمن خستگی‌ناپذیر هستند، از ملامت دشمن و استکبار باکی ندارند و محکم و مقاوم پیش می‌روند.

واحد مرکزی موسسه کریمه آل‌ رسول(س) در شهر مقدس قم، سی متری هنرستان، کوچه ۲۸، فرعی دوم، پلاک ۸۶ قرار داد.

انتهای پیام
captcha