معرفی مرتلان مراسم جزءخوانی قرآن ماه رمضان در خوزستان + اسامی
کد خبر: 4125003
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶

معرفی مرتلان مراسم جزءخوانی قرآن ماه رمضان در خوزستان + اسامی

مهدی دغاغله از تعیین قاریان برنامه جزءخوانی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اسامی 44 قاری برای تلاوت در این برنامه اعلام شده است.

جزءخوانی قرآن ماه رمضان در خوزستانمهدی دغاغله، نماینده شورای عالی قرآن در خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، درباره برنامه ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان امسال در استان گفت: قاریان برنامه جزءخوانی ماه مبارک امسال تعیین شده‌‌اند و اسامی 44 قاری برای تلاوت در این برنامه معرفی شده است.

وی درباره معیار انتخاب مرتلان جزءخوانی ماه رمضان گفت: کارشناسان شورای عالی قرآن برای انتخاب مرتلان جزءخوان، بر اساس تلاوت‌های قاریان آن‌ها را ارزیابی و نمرات و کارنامه‌هایی برای آن‌ها صادر می‌کنند. تعداد و نوبت تلاوت هر قاری در طول ماه رمضان نیز بر اساس این نمرات مشخص می‌شود.

دغاغله افزود: تلاوت‌های این مرتلان از نظر تجوید، اسلوب ترتیل و مطابقت آن با اسلوب رایج تلاوت مسلمانان، وقف و ابتدا و صوت و لحن بررسی می‌شود و توصیه‌هایی نیز بر اساس نمرات اعلام شده به آنها ارائه می‌شود که کیفیت تلاوت‌ آن‌ها ارتقا پیدا کند.

نماینده شورای عالی قرآن در استان با اشاره به انتخاب 44 قاری جهت ترتیل خوانی ماه رمضان در استان خوزستان افزود: روزانه 4 قاری در برنامه جزءخوانی به تلاوت می‌پردازند و در مجموع 120 نوبت تلاوت برای این مرتلان پیش‌بینی شده است. 

این پیشکسوت قرآنی درباره حضور چهره‌های جدید تلاوت در برنامه‌ جزءخوانی استان خوزستان گفت: سال گذشته یک‌سوم مرتلان جزو چهره‌های جدید استان بودند. این موضوع از این جهت که فرصتی برای چهره‌های جدید به وجود می‌آورد، نکته مثبتی است و از جهتی اعتراض برخی از چهره‌های پیشکسوت را در پی دارد. در برخی از استان‌ها، سال‌های سال است که کرسی جزءخوانی ماه رمضان در اختیار عده ثابتی از قاریان است، اما ما تلاش کرده‌ایم در استان خوزستان این میدان را وسعت ببخشیم تا چهره‌های جدید قرآنی نیز فرصت تلاوت بر اساس اسلوب‌های صدا و سیما را پیدا بکنند، گرچه با انتقاد مواجه می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: نوبت تلاوت قاریان بر اساس نمراتی که شورای عالی قرآن برای آن‌ها صادر کرده است تعیین شده است. بر اساس نوبت‌های اعلام شده، چهره‌های جدیدی که سال گذشته برای اولین بار تلاوت کردند امتیاز بیشتر و نوبت تلاوت بیشتری برای جزءخوانی امسال گرفتند.

نماینده شورای عالی قرآن در استان در پایان، اسامی 44 مرتل جزءخوانی ماه رمضان امسال در استان خوزستان را به شرح زیر اعلام کرد:

  1. سید جاسم موسوی
  2. خلیل سواری
  3. ماجد نصری
  4. محمدعلی عساکره
  5. عبدالله میاحی
  6. ناجی حیدری
  7. ناصر دغاغله
  8. محمود یزدی
  9. رحیم شریفی
  10. محسن مزرعه‌اصل
  11. فؤاد شوکاوی
  12. حمزه عبیدی
  13. علی‌رضا ثامری
  14. محمد کرملاچعب
  15. حسن دریساوی
  16. محسن سواری
  17. محمد سیلاوی
  18. عمار حاتمی
  19. ایوب تمیمی
  20. حمزه عوده‌زاده
  21. محمد دغاغله
  22. فؤاد نعیماوی
  23. عبدالامام حمادی
  24. صالح دغاغله
  25. سید عباس موسوی
  26. مجید آذربو
  27. احمد منصوری
  28. جاسم حسینی‌زاده
  29. عیسی علوانی
  30. احمد درخشان
  31. سید نزار موسوی
  32. حسن حمادی
  33. یوسف حمادی
  34. سجاد نیل‌درار
  35. سید حسن موسوی‌شوکی
  36. سید علی موسوی
  37. امین سعدونی
  38. محمدامین صادقی
  39. باقر سواری
  40. محسن حاجی
  41. رضا علیزاده
  42. حامد کرملاچعب
  43. جاسم شمیری
  44. رعد آلبوغبیش
انتهای پیام
captcha