تمدن نوین اسلامی با وحدت شیعه و اهل‌سنت محقق می‌شود
کد خبر: 4125168
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
سیدمفید حسینی کوهساری:

تمدن نوین اسلامی با وحدت شیعه و اهل‌سنت محقق می‌شود

رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: امروز حوزه‌های علمیه در حرکتی پرشتاب در مسیرجهانی شدن قرار دارند و تنها بخشی از محتوای صد‌ها مقاله علمی از ۱۸۰ مجله علمی حوزه‌های علمیه در عرصه بین‌الملل بازنشر و معرفی می‌گردد.

سیدمفید حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه عصر امروز سه‌شنبه نهم اسفند در همایش بین‌المللی«حوزه‌های علمیه و میراث جهانی اهل‌بیت(ع)» که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) المصطفی برگزار شد، با تاکید بر این که حوزه‌های علمیه به شکل پرشتابی در مسیر جهانی شدن و بین‌المللی شدن قرار دارند، اظهارکرد: هیچ یک از ما در سالیانی نه چندان دور فکر نمی‌کردیم که در اربعین انقلاب رویدادی چند ده میلیونی را رقم بزنیم و بتوانیم ده‌ها هزار کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف تولید کنیم و معارف اهل‌بیت(ع) درعرصه بین‌الملل تشنگان فراوانی داشته باشد. اما به فضل الهی و مجاهدت علما و شهدای اسلامی این فضا پیش روی حوزه‌های علمیه باز شده است.

استاد حوزه‌ علمیه قم با اشاره به این که ما در مسیر بین‌المللی شدن با همه توفیقاتی که کسب کرده‌ایم در آغاز راه قرار داریم، تصریح کرد: تنها بخش ناچیزی از محتوای صد‌ها مقاله علمی ۱۸۰ مجله علمی حوزه‌های علمیه در عرصه بین‌الملل بازنشر و معرفی می‌شود؛ امیدواریم این نشست گامی برای تشکیل اتحادیه جهانی و تمرکز بیشتر حوزه‌های علمیه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی باشیم.

حسینی کوهساری بر اهمیت مرجعیت فکری و معرفتی معارف اهل‌بیت(ع) و اسلام ناب در پهنه بین‌الملل تصریح کرد و گفت: در این مرجعیت فکری و معرفتی، باید نیاز‌های فکری و معرفتی و مطالبات معرفتی جهان معاصر را پاسخ دهیم. حوزه علمیه باید نماد دین در عرصه بین‌الملل را تقویت کند و باید کاری کنیم هرکسی ندای توحید، اخلاق، معنویت و اسلام را بر می‌دارد به شکل نهادی تقویت شود، لازمه آن این است که خود نهاد حوزه درعرصه بین‌الملل هم شناخته شود و هم اعتبار بین‌المللی آن ارتقا یافته و شبکه حوزه‌های علمیه شکل بگیرد.

رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، ارتقای نهادی حوزه‌ها در عرصه بین‌الملل و تقویت و شبکه‌سازی در قالب اتحاد جهانی حوزه‌های شیعی را امری مهم و انکار ناپذیر دانست و تأکید کرد: در جغرافیای دنیای اسلام موظف به تشکیل و تقویت امت واحده اسلامی هستیم و حوزه‌های علمیه باید در مسیر انسجام امت اسلام و تقویت یکپارچگی آن ید واحده شود.

وی بیان کرد: اگر ما به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم باید بدانیم تمدن نوین اسلامی با همکاری هدفمند و وحدت شیعه و اهل‌سنت اتفاق خواهد افتاد و هدف آن فقط با یکپارچکی حوزه‌های شیعی اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام
captcha