اذان «محمود یزدی» مجوز پخش استانی دریافت کرد
کد خبر: 4125342
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

اذان «محمود یزدی» مجوز پخش استانی دریافت کرد

اذان «محمود یزدی» مؤذن خوزستان به عنوان اولین اذان از خوزستان مجوز پخش در سیمای مرکز استان را دریافت کرد و امروز دهم اسفند طی مراسمی از این اثر معنوی رونمایی شد.

تقدیر از «محمود یزدی» مؤذن خوزستانیبه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم رونمایی اذان «محمود یزدی» مؤذن و قاری خوزستان، امروز، دهم اسفند به صورت ویدئوکنفرانس در ارتباط با شورای عالی قرآن در صدا و سیمای مرکز استان خوزستان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، گفت: صدای زیبا در روایات ما مورد تشویق قرار گرفته است. تأثیر صدا در جذب افراد به نماز در دین ما مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه صدای خوب یکی از نعمت‌های خداوند است، گفت: به سهم خودم از آقای یزدی و دغاغله تشکر می‌کنم.

در ادامه این برنامه، محمود یزدی، مؤذن و قاری خوزستان نیز گفت: کاری که امروز نهایی شده است از ماه رمضان سال ۹۹ آغاز شد. اذان همان سال برای ارزیابی ارسال شد. در مراحل اولیه پذیرفته شد، اما نکاتی از سوی داوران و اساتید برای بهتر شدن کیفیت اذان گفته شد. آقای قاسم‌آبادی زحمت این کار را کشیدند و اشکال گیری‌هایی انجام شد. در ادامه آقای دکتر دغاغله کمک‌های خوبی به این کار کردند. نقطه نظراتی داشتند که از طرف شورای عالی قرآن نیز پذیرفته شد. اثر نهایی با همکاری استاد دغاغله که چند بار سر صحنه ضبط حاضر شدند، ارسال شد و مدتی پیش از سوی شورای عالی قرآن پذیرفته شد.

این مؤذن گفت: خدا را شاکرم. خود را در این حد نمی‌دانم که اذانم از رسانه پخش شود. دوستان زیادی هستند که می توانند اثرات بهتری ارائه بدهند. امیدوارم قدردان این موهبت باشم.

محمود یزدی

همچنین مهدی دغاغله، نماینده شورای عالی قرآن در خوزستان در ادامه این برنامه گفت: غیر از بحث نظم بخشی به مرتلان و جزء خوانی ماه مبارک رمضان، یکی از کارهای محوله، ضبط تلاوت‌ها، اذان و نغمات دینی در استان است. چنانچه کسی اثری در حوزه تلاوت، اذان و نغمات دینی داشته باشد، ما خدمتگزاریم و نظارت کارشناسی انجام می‌دهیم.

وی گفت: اذان آقای محمود یزدی که خیلی برای آن زحمت کشید چند وقت پیش به تصویب شورای عالی قرآن رسید. او از قاریان خوش خوان و متواضع استان خوزستان است که به وجودش افتخار می‌کنیم.

دغاغله خاطرنشان کرد: از کسانی که برای تحقق این امر زحمت کشیدند؛ از جمله آقای سلیمانی، معاون صدای مرکز خوزستان که دلسوزانه کار را پیگیری کردند قدردانی می‌کنم.

مهدی دغاغله

نماینده شورای قرآن در استان با تصریح به اینکه سختی‌هایی در مسیر تصویب یک تلاوت یا اذان وجود دارد، مطلوب است، گفت: در زندگینامه قاریان مشهور مصری می‌خوانیم که‌ آنها نیز اذعان می‌کنند گرفتن مجوز از شبکه‌های ملی کار فوق العاده شاقی است و موانع سختی دارد. این سخت‌گیری‌ها درست است و هدف آن این است که ارزش کار محفوظ بماند.

گفتنی است، در این برنامه که سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورا و دیگر مسئولان شورای عالی قرآن به صورت ویدئوکنفرانس در آن حضور داشتند از اذان محمود یزدی، مؤذن خوزستانی رونمایی شد. 

گزارش تصویری مراسم رونمایی اذان «محمود یزدی» مؤذن و قاری خوزستانی 

انتهای پیام
captcha