گرامیداشت یاد «محمدعلی لسانی‌فشارکی» در شورای عالی قرآن + عکس
کد خبر: 4125494
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
در دهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن

گرامیداشت یاد «محمدعلی لسانی‌فشارکی» در شورای عالی قرآن + عکس

دهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن در سال ۱۴۰۱ همراه با نام و یاد محقق و پژوهشگر قرآنی مرحوم محمدعلی لسانی‌فشارکی و با حضور جمعی از پیشکسوتان، قاریان و حافظان ممتاز و ارتباط برخط تصویری قرآنیان سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن در سال ۱۴۰۱ شب گذشته، چهارشنبه دهم اسفندماه، همراه با نام و یاد محقق و پژوهشگر قرآنی مرحوم محمدعلی لسانی‌فشارکی و با حضور جمعی از پیشکسوتان، قاریان و حافظان ممتاز و ارتباط برخط تصویری قرآنیان سراسر کشور به همت شورای عالی قرآن برگزار شد.

آغازکننده این برنامه تلاوت یوسف جعفرزاده بود که خود را از هرمزگان به این مراسم رسانده بود. وی به زیبایی تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید را اجرا کرد، در ادامه سیدمحمد حسینی‌پور، قاری جوان کشورمان نیز آیاتی از قرآن را به زیبایی تلاوت کرد و بعد از آن امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت. 

در خلال این برنامه یاد و خاطره مرحوم محمدعلی لسانی‌فشارکی، استاد برجسته علوم قرآنی زنده شد. این بخش از برنامه با سخنان کوتاهی از کریم دولتی، پیشکسوت و چهره قرآنی کشور همراه بود که طی آن بر زیست در پرتوی غنا، عزت و عظمت قرآن مرحوم محمدعلی لسانی و تربیت شاگردان برجسته توسط وی تأکید شد.

یاد و خاطره زنده‌یاد «لسانی‌فشارکی» در آخرین جلسه استماع سال ۱۴۰۱+ عکس

بعد از آن کلیپ‌هایی از حضور مرحوم محمدعلی لسانی‌فشارکی در جلسه ارتقای قاریان برای حضار به نمایش گذاشته شد.

یادآور می‌شود مرحوم محمدعلی لسانی‌فشارکی که پس از گذراندن دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت، فارغ‌التحصیل از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در رشته علوم قرآن و حدیث بود و سابقه زیادی در تدریس علوم قرآنی و ادبیات عرب داشت.

عضویت در هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مدرس دانشگاه آزاد (واحد علوم تحقیقات) و دانشکده علوم قرآنی شهر ری و عضویت در مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی برخی از فعالیت‌های وی را شامل می‌شدند.

وی همچنین آثار بسیاری در قالب ترجمه و تألیف ارائه کرده بود که در اختیار دانشجویان و قرآن‌پژوهان قرار گرفته و گفته می‌شود در دوران معاصر، توجه آکادمیک به علم سوره‌شناسی اولین بار از سوی این مرحوم انجام شده است.

یاد و خاطره زنده‌یاد «لسانی‌فشارکی» در آخرین جلسه استماع سال ۱۴۰۱+ عکس

همزمان با این جلسه، دوره‌های آموزشی و ارزیابی شورای عالی قرآن نیز برپا و در ادامه از نفرات برتر دوره‌های آموزشی و ارزیابی شورای عالی قرآن با اهدای جوایزی تجلیل شد. دوره‌های آموزشی شورای عالی قرآن نیز با مشارکت مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت پذیرفت.

ابتهال‌خوانی محسن بادپا، استاد و فعال قرآنی کشور بخش دیگری از برنامه‌های این جلسه بود که شور و حال خاصی به بخش پایانی این مراسم داد.

پایان بخش این جلسه دعای ختم قرآن محمدحسین سبزعلی، پیشکسوت قرآنی کشور صورت پذیرفت.

یاد و خاطره زنده‌یاد «لسانی‌فشارکی» در آخرین جلسه استماع سال ۱۴۰۱+ عکس

یادآور می‌شود جلسات تلاوت و استماع قرآن در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد برگزاری جلسات استماع و برپایی محفل تخصصی تلاوت، با عنوان جلسه تلاوت و استماع قرآن در دستور کار شورا قرار گرفته و به صورت ماهانه برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha