مساجد یمن آماده استقبال از ماه رمضان می‌شوند
کد خبر: 4126162
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

مساجد یمن آماده استقبال از ماه رمضان می‌شوند

مسئولان یمنی طرحی را برای آماده‌سازی و نظافت ده‌ها مسجد این کشور در آستانه ماه مبارک رمضان اجرا می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انصارالله، در آستانه ماه مبارک رمضان، مسئولان شهرداری صنعا  و اداره کل اوقاف یمن، نشستی را  به منظور برنامه‌ریزی آماده‌سازی و نظافت مساجد در قالب طرح غبارروبی خانه‌های خدا با عنوان «خانه من را تطهیر کن» برگزار کردند.
در این نشست خالد المدانی، معاون ارشد شهرداری بر اهمیت این نشست برای موفقیت کمپین آماده‌سازی مساجد تأکید کرد. وی نظافت مساجد و آماده‌سازی درخور آن‌ها را مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های رسمی و نهادهای اجتماعی و خیریه دانست.
المدانی با اشاره به لزوم توجه به خدمت به خانه‌های خدا، بر حفاظت از قرآن‌ها و قرار دادن آنها در جایگاه مناسب در مساجد، تقویت پیوند جامعه با فرهنگ قرآنی و حفظ و اعتلای آن تأکید کرد و خواستار آگاهی جامعه از خطرات جنگ نرم و فرهنگ‌های نادرست و مقابله با آن و همچنین حفظ انسجام جبهه داخلی و پاسخگویی به شایعاتی که به دنبال برهم زدن بافت اجتماعی است شد.
وی بر اجرای کمپین‌های خیریه و همبستگی اجتماعی برای کمک به فقرا و نیازمندان و رفع نیازهای معیشتی آن‌ها با توجه به شرایط سختی که در نتیجه تجاوزات آمریکا، عربستان سعودی و امارات به وجود آمده است، تأکید کرد.
عبدالله القدمی، معاون دبيركل اوقاف مساجد و امور خيريه نيز به نوبه خود عزم اين نهاد برای راه‌اندازی كمپين «خانه مرا تطهير كن» با هدف نظافت و آماده‌سازی مساجد برای پذیرایی در ایام رمضان را اعلام کرد.
وی با اشاره به اهمیت تلاش همه جانبه از آنجایی که این کار تنها به سازمان اوقاف محدود نمی‌شود، بیان کرد: بیش از 1500 مسجد تحت مدیریت شهرداری وجود دارد که از این تعداد 360 مسجد دارای موقوفه هستند و مابقی موقوفه ندارند و نیازمند همکاری همگان و مشارکت فعال هستند.
عبدالله عامر، مدیر دفتر اداره اوقاف در صنعا هم اعلام کرد این سازمان در اجرای این کمپین در کنار تمامی مسئولین ذیربط خواهد بود و در هماهنگی کمک‌های خیرین در تامین ملزومات و تجهیزات لازم نقش خود را ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha