گسترش جلسات جزءخوانی به ارتقای تلاوت‌ قاریان کمک کرده است
کد خبر: 4128597
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
مهدی دغاغله:

گسترش جلسات جزءخوانی به ارتقای تلاوت‌ قاریان کمک کرده است

پیشکسوت قرآنی با اشاره به فراوانی جلسات جزءخوانی قرآن کریم خوزستان در ماه رمضان، گفت: بسیاری از قاریان و مرتلان استان در ماه رمضان ترتیل‌خوانی انجام می‌دهند و این امر باعث شده در کنار رشد کمی جلسات، ارتقای سطح کیفی تلاوت‌ مرتلان استان را نیز شاهد باشیم. 

مهدی دغاغلهمهدی دغاغله، پیشکسوت قرآنی استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و برنامه‌ریزی جلسات جزءخوانی در سطح استان، گفت: در ماه مبارک رمضان برپایی دوره‌های ختم قرآن کریم در نقاط مختلف شهر بسیار است و الحمدلله هر سال بیشتر از سال‌های قبل مشاهده می‌شود و این یکی از دلایلی است که آمار قاریان و مرتلان ما که مجوز تلاوت در جزءخوانی قرآن صداوسیما را دارند، بیش از سایر استان‌ها است.

وی با اشاره به فراوانی جلسات جزءخوانی قرآن کریم استان در ماه رمضان، اظهار کرد: بسیاری از قاریان و مرتلان استان در ماه رمضان به ترتیل‌خوانی در این جلسات مشغول هستند و مشارکت آنها در این جلسات بالا است. این امر باعث شده در کنار رشد کمی جلسات، ارتقای سطح کیفی تلاوت‌ مرتلان استان را نیز شاهد باشیم. 

این مدرس پیشکسوت قرآن با اشاره به رسم برگزاری جزءخوانی قرآن در استان تأکید کرد: خوزستان نخستین استانی است که شیوه ختم قرآن را به این شکل که دو یا سه قاری، عبا بر دوش کنار هم بنشینند و ترتیل‌خوانی کنند، در دهه شصت اجرا کرد و این شیوه در اهواز آغاز شد. تا جایی که به یاد دارم در آن زمان جایی در کشور چنین برنامه‌ای نداشتیم. این برنامه در «مسجد نور» آغاز شد و بعدها قاریانی که از تهران یا جاهای دیگر برای تلاوت دعوت می‌شدند این صحنه را دیدند و مورد پسندشان واقع شد. کم‌ کم این شیوه ختم قرآن در جاهای دیگر هم اجرا شد و بعدها جزءخوانی به یکی از برنامه‌های رسمی رسانه ملی تبدیل شد.

نماینده شورای عالی قرآن در استان با بیان اینکه جلسات ختم قرآن سال به سال در اهواز رشد می‌کند، با اشاره به برنامه جزءخوانی خود در ماه مبارک امسال، گفت: امسال حسینیه شهدای شمخانی واقع در 24 متری یک دوره ختم قرآن کریم برگزار می‌کند و مؤسسه منهاج النور ثقلین در اجرای این برنامه با این حسینیه همکاری می‌کند.

انتهای پیام
captcha