آغاز مسابقات قرآن «رهبر شهید» در یمن
کد خبر: 4131577
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

آغاز مسابقات قرآن «رهبر شهید» در یمن

وزارت اوقاف یمن روز گذشته، 15 فروردین هشتمین دوره مسابقات «رهبر شهید» ویژه حفظ قرآن کریم را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از 26 سپتامبر، این مسابقات یادواره شهید بدرالدین الحوثی، رهبر شهید یمن است.

به گفته وزارت اوقاف یمن در مدت 10 روز از این مسابقات بیش از 100 نفر از شرکت‌کنندگان دختر و پسر حافظ قرآن کریم در رشته حفظ کل قرآن به رقابت می‌پردازند.

محمد عیاش قحیم، استاندار استان حدیده یمن و احمد البشری، معاون اول استاندار در مراسم افتتاحیه حضور داشتند و بر اهمیت حفظ قران کریم و همچنین بهره‌گیری از معارف قرآنی برای نبرد با دشمنان ملت و مقابله با توطئه متجاوزان تأکید کردند.

سخنرانان مراسم افتتاحیه، با اشاره به نقش رهبر شهید در تحکیم ارزش‌ها، اصول و برنامه‌های درسی مبتنی بر فرهنگ قرآنی؛ هدف از برگزاری این مسابقات را آشنا ساختن نسل‌های جدید با کتاب الهی، تشویق و ایجاد انگیزه در فعالیت‌های دینی و علمی و همچنین ترویج فرهنگ، ایمان و قرآن در بین جامعه توصیف کردند.

در ادامه علاوه بر این به ارزش‌های والای ماه مبارک رمضان که قرآن کریم در آن نازل شده اشاره شد. مسئولان برگزاری مسابقات همچنین از نیکوکارانی که با حمایت مالی خود از برگزاری این مسابقه پشتیبانی کرده بودند، قدردانی کردند.

شیخ علی العضابی، نایب‌رئیس دانشگاه دارالعلوم الشریعه نیز در سخنانی درباره علما خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن موجب تشویق به تدریس و حفظ قرآن کریم می‌شود و همچنین منجر به معرفی سنت نبوی و ترویج فرهنگ قرآنی و معانی آن به اضافه کاربرد آن در واقعیت زندگی ما خواهد شد.

انتهای پیام
captcha