ادامه درگیری‌ها در غزه و توقف تلاش‌ها برای آتش‌بس/ آمار شهدا به ۲۹ تن رسید
کد خبر: 4140248
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
با تحولات فلسطین

ادامه درگیری‌ها در غزه و توقف تلاش‌ها برای آتش‌بس/ آمار شهدا به ۲۹ تن رسید

در طول 24 ساعت گذشته حملات رژیم صهیونیستی به غزه ادامه پیدا کرد و در این میان تلاش‌ها برای توقف این تهاجم و درگیری به دلیل مخالفت تل‌آویو بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش ایکنا، حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و در مقابل  رسانه‌ها از صدای ممتد آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و تداوم شلیک راکت و خمپاره به سوی اراضی اشغالی خبر می‌دهند.

 

نا امیدی از توقف درگیری‌ها بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی

 

گروه جهاد اسلامی فلسطین روز پنجشنبه از اسرائیل خواست به سیاست ترور خود پایان دهد تا آتش بس برقرار کند.

داوود شهاب، سخنگوی این گروه در گفتگو با آناتولی، گفت که هنوز هیچ پیشرفتی در مورد آتش بس میان گروه‌های فلسطینی در غزه و اسرائیل حاصل نشده است.

شهاب گفت: طرف مصری به تلاش‌های خود با گروه‌های فلسطینی برای دستیابی به آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهد.

وی افزود که قرار است محمد الهندی رهبر ارشد جهاد اسلامی برای گفتگو در مورد تحولات و توقف "تجاوزات اسرائیل به غزه" وارد قاهره شود.

روز چهارشنبه، یک منبع فلسطینی گفت که تلاش‌های مصر برای میانجی‌گری برای برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در غزه متوقف شده است.

ادامه درگیری‌ها در غزه و توقف تلاش‌ها برای آتش‌بس

این منبع که نخواست نامش فاش شود به آناتولی گفت: مذاکرات آتش بس متوقف شده است زیرا جناح‌ها اصرار دارند که اسرائیل را ملزم به توقف سیاست ترور خود کند.

وزارت بهداشت غزه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد حملات رژیم صهیونیستی در سه روز گذشته به منطقه غزه، تاکنون منجر به شهادت ۲۹ نفر شده است.

به نوشته المیادین، طبق این اطلاعیه از میان این شهدا، شش تن کودک و سه نفر هم زن هستند. ۹۳ نفر دیگر نیز تاکنون زخمی شده‌اند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر هم اعلام کرد در پی پافشاری رژیم صهیونیستی بر تشدید حملات علیه جنبش جهاد اسلامی و مخالفت با شروط مقاومت فلسطین برای آتش‌بس، از جامعه بین‌الملل درخواست کمک دارم.

الجزیره نوشت: وی با اشاره به این‌که تلاش‌های مصر برای آتش‌بس به نتیجه نرسید‌ه گفت: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که را در قضیه فلسطین همان اشتیاقی را نشان دهد که برای حل و فصل سایر بحران‌ها از خود نشان می‌دهد.

وزیر خارجه مصر افزود: کشورهای فعال باید با جدیت تلاش کنند؛ اقدامات یکجانبه اسرائیل با هدف حذف تشکیل کشور فلسطین و راه حل دو دولتی را متوقف کنند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم امروز اعلام کرد که طرف اسرائیل به دنبال پایان درگیری کنونی در غزه است زیرا احساس می‌کند که با گذشت زمان، دستاورد کسب شده را از دست خواهد داد.

 

شلیک 500 موشک و راکت به سوی اسرائیل

 

رسانه‌های صهیونیستی، امروز اعلام کردند که در جریان پاسخ موشکی مقاومت به تجاوز جدید به نوار غزه، نزدیک به 500 موشک و راکت به سوی اراضی اشغالی شلیک شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه، ۱۱ می)، اعلام کردند که در جریان پاسخ مقاومت فلسطین به دومین روز تجاوز این رژیم به نوار غزه، روز گذشته (چهارشنبه، ۱۰ می)، نزدیک به ۵۰۰ موشک [و راکت] به سوی اسرائیل شلیک شد.

ادامه درگیری‌ها در غزه و توقف تلاش‌ها برای آتش‌بس

یک تحلیلگر نظامی در روزنامه «اسرائیل هیوم» تصریح کرد: عملیات در غزه بهای سنگینی را به جنبش جهاد اسلامی وارد کرد، اما هیچ معادله‌‌ای را نشکست و موجب تغییر اساسی در چیزی نشد.

وی افزود: به دولت توصیه می‌شود این واقعیت را برای ساکنان شهرک‌های اطراف نوار غزه توضیح دهد، قبل از این‌که آن‌ها پس از چند هفته یا چند روز با زنگ‌های هشداری که آسایش آن‌ها را می‌گیرد، از خواب بیدار شوند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: با ورود به سومین روز از عملیات الدرع و السهم(سپر و پیکان)، ما به ۱۵۸ هدف در نوار غزه حمله کردیم و در مقابل ۵۰۷ موشک و راکت از نوار غزه به سوی ما شلیک شد.

 

یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری و پاسخ مقاومت

 

نظامیان صهیونیست بامداد امروز در یورش گسترده به شهرهای کرانه باختری با مقاومت مسلحانه مبارزان فلسطینی مواجه شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی، بامداد امروز (پنجشنبه، 11 می)، به چندین شهر در کرانه باختری یورش بردند.

با اعلام رسانه‌های فلسطینی، صهیونیست‌ها بامداد امروز به شهرهای جنین، نابلس، طولکرم و طوباس در کرانه باختری اشغالی حمله کردند که با مقاومت مسلحانه مبارزان فلسطینی مواجه شدند.

بر اساس این گزارش‌، در پی این درگیری مسلحانه یک جوان فلسطینی در جنین شهید شد و دو نظامی صهیونیست در طوباس زخمی شدند.

به نوشته وبگاه فلسطینی شهاب، در حمله نیروهای ویژه صهیونیست به اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم، دو شهروند فلسطینی و یک نظامی صهیونست زخمی شدند.

به گفته منابع محلی، نیروهای مقاومت با اشغالگران در این اردوگاه به شدت درگیر شدند و موجب زخمی شدن یک نظامی صهیونیست شدند. در جریان این مقاومت مسلحانه، دو فلسطینی به دست نظامیانی که از چند محور در حال دریافت تجهیزات و نیروهای کمکی بودند، مجروح شدند که برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

 

تلاش دولت آمریکا برای آتش بس در غزه

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه از تلاش دولت آمریکا برای آتش بس و پایان عملیات نظامی در نوار غزه خبر دادند. این رسانه‌ها از گفتگوی مقامات آمریکایی با همتایان اسرائیلی خود در شب گذشته و امروز و دعوت آنان به کاهش تنش در منطقه خبر دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین صبح امروز جک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا با تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفتگو کرده است. بیانیه صادر شده از سوی کاخ سفید ضمن تاکید بر ادعای «حق اسرائیل برای دفاع از خود» اشاره به آن دارد که تماس‌ها در خصوص آتش بس و ضرورت جلوگیری از توسعه درگیری و کشته شدن افراد بیشتر همچنان ادامه دارد.

ادامه درگیری‌ها در غزه و توقف تلاش‌ها برای آتش‌بس

همچنین لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز شب گذشته با همتای اسرائیلی خود گفتگو کرده و پیامی مشابه سالیوان ارسال نموده است. بیانیه پنتاگون در این خصوص اشاره به آن دارد که آستین از گالانت خواسته اقدامات لازم برای کاهش تنش و درگیری در منطقه در دستور کار قرار گیرد.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد دولت بایدن نگران امکان توسعه درگیری به مناطق دیگر و تبدیل شدن آن به یک درگیری در چند جبهه به ویژه شلیک موشک از اراضی لبنان و سوریه است، علاوه بر آنکه کاخ سفید نسبت به افزایش تنش احتمالی در کرانه باختری و قدس نگرانی دارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه می سال 2021 و در جریان حمله اشغالگران به نوار غزه نیز پس از شلیک موشک از لبنان به سوی اراضی اشغالی شخصاً وارد عرصه شده و از نخست وزیر رژیم خواست به منظور عدم ورود به یک بحران منطقه‌ای به این تجاوز پایان دهد.

مقام صهیونیستی: ادامه درگیری به سود ما نیست

تساحی هنگبی، رئیس شورای موسوم به امنیت ملی رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گفت که ادامه نبرد با گروه‌های فلسطینی به سود اسرائیل نیست، همزمان که یک مقام دیگر صهیونیست اعلام کرد که جنبش جهاد اسلامی فلسطین ما را ۴۸ ساعت فلج کرد.

خبرگزاری سما فلسطین اعلام کرد، هنگبی که با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، افزود: ما همچنان در میانه نبرد قرار داریم و بسیار سخت خواهد بودیم که بدانیم این جنگ تا کی ادامه خواهد یافت.

وی افزود که فرصت برای بازدارندگی بلندمدت بسیار کم است، همچنان که خبرهایی که از رسیدن به توافق آتش‌بس سخن می‌گویند بسیار زود خواهد بود.

در همین ارتباط، روزنامه هاآرتص چاپ سرزمین‌های اشغالی به نقل از یک مقام سیاسی بلندپایه اسرائیلی نوشت که منافع اسرائیل در این است که جنگ با گروه‌های فلسطینی در غزه را سریعا پایان دهد.

ادامه درگیری‌ها در غزه و توقف تلاش‌ها برای آتش‌بس

وی افزود: هرگونه اقدام اضافی از سوی هریک از طرفین درگیر ممکن است که موجب بحرانی تر شدن شرایط شود، به طوری که توان رسیدن به آتش بس از دو طرف گرفته شود.

از سوی دیگر رونین مانلس، سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی افزود که اگر در چند ساعت اخیر آتش‌بس برقرار شود، هر سه گروه اسرائیل، جنبش جهاد و جنش حماس فلسطین اعلام پیروزی خواهند کرد.

وی افزود: با وجود آن که جهاد سه تن از فرماندهان و افراد دیگری از خود را از دست داد، اما توانست به مدت ۴۸ ساعت اسرائیل را فشل کند و تل آویو را آماج حملات موشکی و راکتی قرار دهد.

 

۳ شهید و چند مجروح در بمباران ساختمانی مسکونی در خان یونس

 

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود ساختمانی مسکونی را در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند که در نتیجه آن ۳ فلسطینی از جمله یکی از فرماندهان سرایا القدس به همراه برادرش به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به این مجتمع مسکونی در خان یونس، علی حسن غالی عضو شورای نظامی گروهان‌های قدس را ترور کرده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که در این حمله، برادر این فرمانده مقاومت نیز شهید شده است.

براساس گزارش رسانه‌ها، جنگنده‌های صهیونیستی طبقه پنجم این مجتمع مسکونی را بمباران کردند که در نتیجه آن این واحد به کلی تخریب شده و دو نفر از ساکنان آن نیز به شهادت رسیدند.

منابع خبری اعلام کردند که این حمله با یک فروند پهپاد انتحاری انجام شده و این واحد مسکونی متعلق به یکی از فرماندهان گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی بوده است.

براساس برخی گزارش‌ها صهیونیست‌ها در حمله به منزل این فرمانده گروهان‌های قدس در خانیونس از موشک‌های هدایت‌شونده GBU ۳۹ ساخت آمریکا استفاده کرده‌اند.

المیادین نیز بدون اشاره به ماهیت شهید سوم در حملات رژیم صهیونیستی به شهرک حمد در غرب استان خانیونس در جنوب نوار غزه، اعلام کرد که جسد وی از یک آپارتمان در این منطقه از زیر آوار بیرون کشیده است.

در سومین روز از تجاوز رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، گروههای مقاومت فلسطین با حملات گسترده راکتی و موشکی که حتی به تل‌آویو هم رسیده است، یک صهیونیست را به هلاکت رساندند و این حملات همچنان ادامه دارد.

شلیک راکت‌های مقاومت ادامه‌دارد

ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه امروز پنجشنبه تأکید کرد که پاسخ گروه‌های مقاومت به تجاوزات صهیونیست‌ها آغاز شده است و هچنان با شلیک راکت، ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha