از تمجید مفتی عمان از رزمندگان مقاومت تا نشست ضد‌صهیونیستی در سنای آمریکا
کد خبر: 4140378
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
تازه‌ترین تحولات فلسطین؛

از تمجید مفتی عمان از رزمندگان مقاومت تا نشست ضد‌صهیونیستی در سنای آمریکا

روز چهارم تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه با بمباران چند منطقه و پیش‌بینی‌ها از ایجاد آتش‌بس آغاز شد. در همین حال مفتی عمان از رویارویی رزمندگان مقاومت با تجاوز اسرائیل تمجید کرد و در سنای آمریکا نشستی ضد صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی در چهارمین روز تجاوز به نوار غزه مناطقی از آنجا را هدف گرفت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی زمین‌های کشاورزی شرق شهر غزه و شرق بیت حانون در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

محله التنور در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه و منطقه حی السلام در جنوب شرق رفح نیز هدف بمباران پهپادهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

تمجید مفتی عمان از رزمندگان مقاومت تا نشست ضد صهیونیستی در سنای آمریکا//آماده

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که میانجی‌گران مصری در خصوص ایجاد آتش‌بس طی ساعات آتی خوش‌بین هستند و مذاکراتی را با دو طرف جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.

این رسانه‌ها گفتند که مسئولین نهاد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو گفته‌اند که می‌توان به عملیات در غزه پایان داد. رسانه‌های صهیونیستی همچنین خبر دادند که آمریکایی‌ها هم از نیاز برای ایجاد آتش‌بس صحبت می‌کنند و از بیم کشیده شدن درگیری‌ها به عرصه‌های جدید خواهان پایان دادن به تنش‌ها هستند.

رژیم صهیونیستی نگران است در سایه شکاف داخلی موجود در این رژیم همه جبهه‌های مقاومت علیه آن وارد عمل شوند.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر نیز اعلام کرد که قریب به 866 فروند موشک از سمت غزه به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و در نتیجه آن یک شهرک‌نشین صهیونیست کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

برگزاری نشست ضد صهیونیستی در سنای آمریکا

پس از اینکه کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برگزاری مراسم ویژه «روز نکبت» در مقر این مجلس امتناع کرد، یکی از سالن‌های سنای آمریکا میزبان این مراسم بود که شامگاه چهارشنبه از سوی رشیده طلیب، نماینده دموکرات فلسطینی الاصل برگزار شد.

این امر پس از آن صورت گرفت که سناتور برنی سندرز، اتاق کمیته سلامت، آموزش، کار و بازنشستگی سنا که ریاست آن را بر عهده دارد، برای میزبانی این رویداد فراهم کرد.

تمجید مفتی عمان از رزمندگان مقاومت تا نشست ضد صهیونیستی در سنای آمریکا//آماده

سندرز یکی از منتقدترین اعضای سنا در مورد سیاست‌های اسرائیل و حمایت کورکورانه آمریکا از آنها به حساب می‌آید.

این رویداد با هدف آشنایی کنگره و آمریکایی‌ها با معنای نکبه برای میلیون‌ها فلسطینی، به‌ویژه با رنج مداوم مردم فلسطین برگزار شد.

سخنرانان این مراسم نیز تلاش کردند تا با ارائه تجربیات فلسطینی‌هایی که یوم النکبه را تجربه کرده بودند، اعضای کنگره و کارکنان آن‌ها را با تاریخ این رویداد آشنا کنند. 

در دعوتنامه این مراسم ذکر شده بود: ۷۵ سال پیش، شبه‌نظامیان صهیونیست و ارتش اسرائیل با خشونت نزدیک به ۳ چهارم فلسطینی‌ها را از خانه‌ها و سرزمین‌هایشان بیرون راندند.

رشید طلیب، عضو مسلمان و فلسطینی الاصل کنگره آمریکا طی نطقی در این مراسم با اشاره به هجمه‌های تروریستی مستمر نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسلمان در مسجدالاقصی گفت: اسرائیل یک رژیم نژادپرست است و کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل به پاکسازی نژادی کمک می‌کند.

تمجید مفتی عمان از رزمندگان مقاومت

شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی عمان نیز سحرگاه امروز جمعه طی سخنانی به رزمندگان مقاومت فلسطینی که با تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه روبرو هستند، درود فرستاد.

تمجید مفتی عمان از رزمندگان مقاومت تا نشست ضد صهیونیستی در سنای آمریکا//آماده

شیخ خلیل گفت: رزمندگان مقاومت با عزمی سخت‌تر از صخره با تهاجم (اسرائیل) روبرو می‌شوند و آن را غرق در شکست و ذلت کردند.

وی از رزمندگان مقاومت خواست تا با وحدت در مسیر سربلندی و عزت حرکت کنند.

شهید و زخمی شدن شماری دیگر در حمله هوایی به غزه

هواپیماهای دشمن صهیونیستی لحظاتی پیش یک واحد مسکونی در محله النصر در غرب شهر غزه را هدف گرفتند.

منابع پزشکی اعلام کردند تا کنون دو شهید و پنج زخمی این حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء شهر غزه منتقل شدند.

به دنبال آن شرق خان یونس در جنوب نوار غزه هم هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مقاومت برای این نبرد به خوبی آماده است و تهدیدهای رژیم صهیونیستی معامله را تغییر نخواهد داد.

گروه های مقاومت هم در پاسخ به این حملات تازه رژیم صهیونیستی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز با غزه را هدف حملات راکتی قرار دادند.

انتهای پیام
captcha