مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور به سرنوشت مصوبات سفر اول دچار نشوند
کد خبر: 4140418
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور به سرنوشت مصوبات سفر اول دچار نشوند

حجت الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با اشاره به سفر رئیس جمهور به خوزستان گفت: متاسفانه مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خوزستان، زیاد اجرایی نشد و نباید مصوبات این سفر به سرنوشت مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان، گرفتار شوند.

ابوالحسن حسن‌زادهبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه اهواز با اشاره به سالروز لغو نهایی کاپیتولاسیون در ۲۳ اردیبهشت‌ماه، بیان کرد: در سال ۱۳۴۳ مجلس شورای ملی آن زمان یکی از ننگین‌ترین مصوبات را داشت؛ کاپیتولاسیون یعنی دادن امنیت و آزادی عمل به آمریکا و اگر یک آمریکایی در ایران هر جنایتی مرتکب می‌شد، هیچکس در ایران اجازه تعقیب این شخص را نداشت که ننگین‌تر از این وضعیت، چیزی برای این کشور نبود و ذلتی بود که به مردم تحمیل کردند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها دست آمریکایی‌ها را از این کشور قطع کردند بلکه این کار بر کل منطقه و جهان اسلام تاثیر گذاشت بنابراین طبیعی است آمریکا توطئه کند و بسیاری از این برنامه‌ها و توطئه‌ها توسط آمریکا انجام می‌شود اما الحمدالله روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و آثار آن در منطقه مشاهده می‌شود.

حسن‌زاده بیان کرد: برگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی بعد از ۱۲ سال به تقاضای خودشان و موارد زیادی از این قبیل، برخی از این آثار هستند. سوریه به عنوان محور مقاومت برای ما مهم بود و برای دشمنان نیز از این نظر برای آن‌ها مهم بود و به همین منظور این سختی‌ها را برای این کشور ایجاد کردند.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: بخشی از سختی‌های زیادی که در حال تحمل آن هستیم، به داخل مربوط است و بخشی مربوط به دشمنان به ویژه آمریکا است.

وی عنوان کرد: همه می‌دانند مطرح کردن مساله دموکراسی و آزادی، فریبی بیش نیست. در درگیری‌های اکنون بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها، ان شاءالله جنبش جهان اسلامی به پیروزی فلسطینی‌ها منتهی شود همان گونه که عزیزان حزب الله پیروز شدند.

حسن‌زاده با اشاره به ۲۴ اردیبهشت‌ماه سالروز لغو امتیاز تنباکو بیان کرد: زمانی که امتیاز تنباکو را به بیگانگان دادند، میرزا شیرازی فتوا و حکمی تاریخی را داد و گفت امروز استعمال تنباکو در حکم محاربه با امام زمان(عج) است که این فتوا موجب شد در دربار ناصر الدین‌شاه قلیان‌ها را جمع کردند و قدرت و نفوذ روحانیت و مرجعیت، بین مردم را نشان داد بنابراین دشمنان بر آن شدند به شیوه‌های گوناگون نهاد مرجعیت و حوزه‌ها را تضعیف کنند.

وی ادامه داد: البته ما حوزوی‌ها و روحانیون باید بیش از همه مراقب باشیم و از روحانیت حراست و محافظت کنیم؛ باید بدانیم دشمن بیکار نمانده است.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به ۲۵ اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت فردوسی و زبان فارسی عنوان کرد: امیدواریم کسانی که توانایی‌هایی در این زمینه دارند، همیشه زبان شعر را در خدمت کشور به کار بگیرند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق، بیان کرد: در آغاز فصل گرما هستیم و باید تا حد امکان صرفه‌جویی شود. وزیر نیرو اعلام کردند برای کسانی که در مصارف خانگی صرفه‌جویی می‌کنند، پاداش‌های خوبی از محل معافیت از پرداخت قبوض برق در سال‌های آینده در نظر گرفته شده است. باید تا حد امکان در مصرف برق در بخش خانگی صرفه‌جویی کرد تا به بخش تولید کمک شود.

حسن‌زاده گفت: اگر در مصرف بخش خانگی صرفه‌جویی نشود، برای جلوگیری از خاموشی باید برق صنایع قطع یا محدود شود و قطعا آسیب دیدن تولید، به نفع هیچ کدام از ما نیست.

وی بیان کرد: باید برای برق خوزستان فکر اساسی شود زیرا خوزستان بسیار گرم است و دومین استان در مصرف برق هستیم و حتی اگر در مصرف نیز صرفه‌جویی شود باز هم دومین استان در مصرف برق هستیم و البته باید توجه شود که صنایع بزرگ خوزستان باید برای خودشان برق تولید کنند و به برق سراسری اتکا نکنند.

خطیب نماز جمعه اهواز با تقدیر از سفر رئیس جمهور به خوزستان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هم بیشترین سفر را به خوزستان داشته‌اند. متاسفانه مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خوزستان، زیاد اجرایی نشد و نباید مصوبات این سفر به سرنوشت مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان، گرفتار شوند.

وی ادامه داد: عمده انتظارات، ایجاد اشتغال است؛ نه اشتغال کاذب بلکه اشتغال صحیح و اشتغال صحیح، تنها در گرو تولید است. ایجاد و استفاده از صنایع تبدیلی و پایین دستی در بخش‌های متخلف بسیار در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده تاثیرگذار است.

حسن‌زاده با تاکید بر لزوم رفع موانع تولید و تشریفات اداری نیز گفت: مشکلات سرمایه‌گذاری در خوزستان چند برابر استان‌های دیگر است. استان‌های همجوار ما از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنند و بسیاری از استان‌ها تقاضا را دریافت می‌کنند و دو دستی مجوزها را تقدیم سرمایه‌گذار می‌کنند اما در خوزستان این گونه نیست بنابراین انتظار می‌رود استاندار خوزستان این تشریفات را رفع کند و دست سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری در استان ببوسیم.

وی افزود: اشتغال برکات زیادی دارد و باید برنامه‌ریزی جدی و کوتاه مدت و نه برنامه‌ریزی ۱۰ ساله، داشته باشیم تا در کوتاه مدت مردم نتایج آن را ببینند.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: امام جعفر صادق(ع) در زمان خود با تهاجم سنگین در زمینه اعتقادات و فرهنگ مواجه بود؛ کسانی که خداوند را انکار می‌کردند، نظرات غلط خود را آزادانه تحمیل می‌کردند و ایشان از مسائل اعتقادی دفاع کرد و شیعیان را به سلاح معرفت، آگاهی و بصیرت مجهز کرد.

وی بیان کرد: گروه دیگری به ظاهر مسلمان بودند و می‌گفتند اگر کسی به یگانگی خداوند و نبوت پیامبر(ص) شهادت داد، در عمل آزاد است اما امام جعفر صادق(ع) مردم را آگاه کرد.

حسن‌زاده عنوان کرد: در فضای کنونی و این وضعیت فضای مجازی، دشمن تهاجم سنگینی بر فرهنگ و اعتقادات آغاز کرده است و متاسفانه زمینه‌هایی نیز در داخل وجود دارد. گفته می‌شود امر به معروف و نهی از منکر یعنی چه؟ و بگذارید هر کس می‌خواهد آزاد باشد و هر چه می‌خواهد انجام دهد. رهبر انقلاب ده‌ها بار در مورد مساله تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرده است اما متاسفانه آثار منفی آن در جامعه مشاهده می‌شود و برخی کج‌اندیشان و نادان‌ها حمل بر صحت می‌کنند و با دشمن همراهی می‌کنند یعنی درست در مقابل آنچه قرآن می‌فرماید.

خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: هر کس در برابر عمل خود و دیگران مسئول است؛ البته امر به معروف و نهی از منکر شرایط زیادی دارد و اگر نهی از منکر موجب لجاجت طرف شود حرام است اما انجام آن با شرایط، واجب است بنابراین مقابله با تهاجم فرهنگی رسالت همه ما است.

وی گفت: بنا بر روایتی امام جعفر صادق(ع) می‌گوید که دیگران را دعوت کنید اما نه با زبان بلکه با رفتار و عمل خود. امام خمینی(ره) اول انقلاب فرمود انقلاب‌مان را صادر می‌کنیم و صدور انقلاب با عمل و  رفتار است.

حسن‌زاده افزود: امام جعفر صادق(ع) می‌فرماید تلاش و کوششی که پرهیز از گناه در آن وجود نداشته باشد فایده‌ای ندارد بنابراین مسئولان، دولتمردان و قوات سه‌گانه توجه کنند هر چه تلاش کنند اگر با مساله فساد مقابله نکنند نتایج زیادی نمی‌گیریم و باید این موضوع در زندگی فردی و اجتماعی باشد و از سوی همه مورد توجه و مواظبت قرار بگیرد.

 

انتهای پیام
captcha