تابستانی متفاوت با دوره‌های آموزشی دارالقرآن امامزاده حسن(ع)
کد خبر: 4148565
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

تابستانی متفاوت با دوره‌های آموزشی دارالقرآن امامزاده حسن(ع)

دوره‌های متنوع قرآنی، فرهنگی و هنری از سوی دارالقرآن امامزاده حسن (ع) ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

امامزاده حسن(ع) تهران

زهرا آجرلو، مسئول دارالقرآن امامزاده حسن(ع) در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: طی ایام تابستان و با توجه به فراغت بیشتر دانش‌آموزان، دوره‌های آموزش قرآن با رویکرد حفظ قرآن ویژه نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دوره حفظ ویژه گروه سنی ۸ تا ۱۶ سال با تدریس زینب مقدم و حفظ مقطعی نوجوانان با تدریس رقیه تیموری برگزار می‌شود.

آجرلو اضافه کرد: دوره‌های حفظ بزرگسالان با تدریس منصوره سمایی، ساجده درزی‌رامندی، نسرین بهرامی، اعظم خان‌جانی، عزیز محمدی و همچنین دوره ثبیت محفوظات با تدریس سکینه کرمی، داور ملی کشورمان برپا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره حفظ غیرحضوری دارالقرآن اظهار کرد: حفظ غیر حضوری در حال حاضر با ۴۵ شاگرد با تدریس زهرا چاچایی و سمیه خان‌میرزایی در حال انجام است. در این دوره ارتباط تلفنی (یک روز در هفته بنابر انتخاب قرآن‌آموزان) به منظور پرسش و پاسخ محفوظات و مرور ۱۰ درس و ارائه برنامه جدید حفظ، انجام می‌شود.

مسئول دارالقرآن امامزاده حسن(ع) با اشاره به سایر دوره‌های این مجموعه بیان کرد: دوره روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید ویژه گروه سنی ۹ سال به بالا، روز‌های دوشنبه از ساعت ۸ تا ۱۹ به تفکیک در هر مقطع سنی، همچنین دوره مفاهیم در سطوح مقدماتی و پیشرفته و کلاس آشنایی با مصحف شریف با تدریس لیلا ترابیده روز‌های شنبه برپا می‌شود.

آجرلو به دوره‌های مهد و آغاز ثبت‌نام پیش‌دبستانی دارالقرآن برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: طی ایام تابستان، مهد قرآن با پذیرش دختران و پسران سه تا شش سال با آموزش حفظ قصا‌ر‌السور، خلاقیت، بازی، اوریگامی، قصه‌های قرآنی، رنگ‌آمیزی و ... با مربیگری فاطمه یوسفی، اعظم سلامت‌منش، الهام عبدی، پریسا آزاد و معصومه رسولی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به دوره‌های ویژه پسران جوان روز‌های چهارشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا بیان کرد: روخوانی، روان‌خوانی و صوت و لحن از جمله دوره‌های هفتگی است که با تدریس آقایان زحمتکش و فؤاد‌کی برگزار می‌شود. همچنین کلاس حفظ و مفاهیم قرآن با تدریس حجت‌الاسلام مجتبی جعفریان روز‌های پنجشنبه از ساعت ۱۴ ویژه پسران نوجوان تشکیل می‌شود. طی ایام تابستان کلاس‌های تقویتی، باز‌ی‌های ورزشی و اردو‌های تفریحی و زیارتی نیز برپا می‌شود.

آجرلو ادامه داد: همچنین به دلیل استقبال بیشتر بانوان از دوره‌های هنری طی ایام تابستان، کلاس‌های آموزش خیاطی با الگو (از مبتدی تا پیشرفته) با تدریس فاطمه صالحی‌فر، گلدوزی بر روی کارگاه، پته‌دوزی (از صنایع دستی کرمان)، قالی‌بافی، نحوه ساخت ملزومات حجاب و عفاف (گیره روسری، ساق دست، توربان و هد و...)، خطاطی، خوشنویسی و نقاشی برگزار می‌شود و دوره آموزش قرآن به زبان انگلیسی، تفسیر و تبیین خطابه، نامه‌ها و کلمات قصار نهج‌البلاغه ویژه دختران جوان و نوجوان انجام می‌شود. همچنین در طول ایام سال، کلاس نهضت سوادآموزی با تدریس خانم علی‌دادی برگزار می‌شود.

وی در پایان بر میزبانی امامزاده حسن(ع) در مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران طی بازه زمانی ۱۴ تا ۱۶ تیر خبر داد. 

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۶ با شماره ۵۵۷۰۹۰۰۹ داخلی ۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha