طرح «حامیم 2» در دانشگاه شیراز کلید خورد
کد خبر: 4159105
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

طرح «حامیم 2» در دانشگاه شیراز کلید خورد

دومین دوره‌ توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان «حامیم 2» به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

رونمایی از پوستر طرح «حامیم 2»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم رونمایی از پوستر طرح «حامیم 2» به‌منظور توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با حضور هیئت‌ رئیسه و جمعی از مسئولان دانشگاه شیراز امروز، 8 مردادماه در دانشگاه شیراز برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین سجاد نیکخو، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز در این مراسم به تشریح برنامه‌های «حامیم دو» پرداخت و گفت: هدف طرح ملی حامیم، فعال‌کردن حلقه‌های میانی و فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه‌هاست. استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها که رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان حلقه‌های میانی یاد کرده‌اند، در این دوره مدنظر است.

وی افزود: تلاش داریم به شکل علمی و تحقیقی، طرح توانمندسازی دانشجویان با عنوان حلقه‌های میانی را در دانشگاه شیراز توسعه دهیم تا با بهره‌مندی از ظرفیت دانشجویان فعال، مطالبات رهبر انقلاب به نحو شایسته‌تری در جامعه پیگیری شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز اظهار کرد: در طرح «حامیم دو»، دفتر نهاد رهبری دانشگاه شیراز میزبان ۴۰۰ دانشجوی فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از دانشگاه‌های مختلف استان فارس اعم از دولتی، پیام نور و آزاد و همین‌طور دانشجویان استان کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود که این دانشجویان پس از گذر از مصاحبه و بررسی رزومه، گزینش شده‌اند.

نیکخو ادامه داد: طرح «حامیم دو» به‌مدت یک هفته، از ۱۳ تا ۲۰ مردادماه، در پردیس ارم دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد و در طول این مدت، کارگاه‌های آموزشی و اردوهای مختلفی را باهدف توانمندسازی و کنشگری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی و اجتماعی برگزار خواهد کرد.

به گفته وی، کارگاه‌ها و نشست‌های مختلفی ازجمله طرح کلی اندیشه‌های اسلامی، سیره‌ حکمرانی علوی، بانوی تراز، همرزمان حسین (ع)، جهاد تبیین، تبیین دستاوردهای انقلاب،‌ دشمن‌شناسی تحولات منطقه و جریان‌شناسی فکر در طول این دوره  برای دانشجویان برگزار می‌‌شود. همین‌طور برنامه‌های جانبی دیگری مثل شبی با شهدا، بازدید از رصدخانه ابوریحان بیرونی و باغ‌موزه دفاع مقدس، اکران فیلم و... برای دانشجویان درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha