مصطفی اسماعیل؛ فاتح دل‌های پرهیزکاران + تلاوت
کد خبر: 4169338
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
رئیس رادیو قرآن قاهره توصیف کرد؛

مصطفی اسماعیل؛ فاتح دل‌های پرهیزکاران + تلاوت

رضا عبدالسلام، رئیس رادیو قرآن قاهره، شیخ مصطفی اسماعیل را قاری نابغه‌ای توصیف کرد که تلاوت او دل‌های پرهیزکاران را فتح می‌کرد و بر مستمعان اثری ماندگار می‌گذاشت.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، رضا عبدالسلام، رئیس رادیوی قرآن قاهره،  با انتشار مطلبی در صفحه رسمی خود به بیان ویژگی‌های منحصربه‌فرد تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل، از اساطیر تلاوت قرآن در مصر و جهان اسلام پرداخت. به گفته وی آیات قرآن پس از تلاوت جایگاه رفیع خود را در جان پاک و زلال انسان می‌یابند و نفس پاک و روح الهی انسان آن را در برمی‌گیرد، پیامی که از امر خداوند نازل شده و صوت آکنده از رضا و قبول آن را به مستمعان می‌رساند.

به گفته وی  حالت انسان پس از شنیدن تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل از سوره‌های فرقان و الحاقه شاهدی روشن بر این گفته است.

عبدالسلام می‌گوید تلاوت این قاری نابغه و احاطه عقل و روح وی بر محتوای این آیات او را قادر ساخته است تا چنان تلاوتی از این آیات با نوآوری در وقف و ابتدای آن داشته باشد که مستمع با شنیدن آن تلاوت، انگار مطالب بیان شده در آیات را واقعاً می‌بیند و حس می‌کند. به گفته وی آیات ابتدایی سوره الحاقه که به توصیف قیامت پرداخته در تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل شکلی به خود گرفته که مستمعان  گویی هول و وحشت عظیم روز قیامت، این واقعه مهیب را درک می‌کنند و از خوف آن به وحشت می‌افتند

به گفته وی در هر بار استماع تلاوت شیخ این تجربه برای مستمع تکرار می‌شود، انگار که نخستین بار است این تلاوت را می‌شنود و این امر ناشی از نبوغ شیخ در رساندن پیام الهی به جان‌ها و دل‌هاست.

عبدالسلام افزود: این قاری نابغه دل‌ها و جان‌ها را مسرور می‌کند و جان‌های پرهیزکاران را تسخیر می‌کند و در روح مستمعان خود بهجت و شادی می آفریند و در روح و جان آنها اثری به ماندگاری آیات پروردگار سبحان به جای می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha