ویژه‌برنامه رادیو قرآن مصر در سالگرد مصطفی اسماعیل
کد خبر: 4109753
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

ویژه‌برنامه رادیو قرآن مصر در سالگرد مصطفی اسماعیل

رادیو قرآن مصر امروز، پنجم دی‌ماه به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت شیخ مصطفی اسماعیل، از مشاهیر قرائت مصر ویژه‌برنامه‌ای را روی آنتن می‌برد.

ویژه‌برنامه رادیو قرآن مصر در سالگرد درگذشت مصطفی اسماعیلبه گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، رضا عبدالسلام، رئیس رادیو قرآن مصر با اعلام این خبر گفت: شیخ مصطفی اسماعیل یکی از مشاهیر قرائت قرآن در مصر بود و میلیون‌ها نفر از قرائت وی بهره‌مند شدند.

وی افزود: مصطفی اسماعیل در قرائت خود با رعایت احکام وقف وابتدا، قرآن را تفسیر می‌کرد و صوت قرآن او با مفاهیم و معانی آیات همخوانی داشت و تلاوتش به گونه‌ای بود که گویی انسان برای اولین بار آن را می‌شنید.

عبدالسلام با بیان اینکه برنامه امروز رادیو قرآن مصر شامل پخش تلاوت‌های نادر این قاری نابغه در طول روز است، از شنوندگان مصری خواست امروز، این برنامه را بشنوند.

یادآور می‌شود، شیخ مصطفی اسماعیل در 17 ژوئن سال 1905 میلادی متولد شد و در 26 دسامبر 1978 در 73 سالگی دار فانی را وداع گفت.

او به عنوان یک قاری صاحب نفس طولانی در قرائت تجویدی شناخته می‌شد و کل قرآن با تلاوت ترتیل او ضبط شد.

مصطفی اسماعیل 1300 تلاوت قرآن از خود به یادگار گذاشت که هنوز هم از رادیو‌های قرآنی مصر و جهان اسلام پخش می‌شود.

او قرآن را به بیش از 19 مقام با شاخه‌های آن تلاوت کرد و با صوت دلنشین و ادای قوی آیات، نخستین قاری مصری بود که بدون آزمون وارد رادیو مصر شد.

این قاری مصری به عنوان «قاری پادشاهان و رؤسای جمهور» شهرت داشت و قاری قصر پادشاهی ملک فاروق(از پادشاهان وقت مصر) بود، جمال عبدالناصر(دومین رئیس‌جمهور مصر) او را تجلیل کرد و انور سادات(سومین رئیس‌جمهور مصر) نیز در سفر به بیت‌المقدس، او را همراه خود برد.

انتهای پیام
captcha