راه رفع مظلومیت دفاع مقدس
کد خبر: 4171783
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۱
عباس‌زاده مشکینی مطرح کرد

راه رفع مظلومیت دفاع مقدس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توجه به جهاد تبیین را امری مهم و ضروری توصیف کرد ودر این رابطه گفت: واقعاً دفاع مقدس مظلوم واقع شده چون امروز نتوانسته‌ایم جوانان را به طور کامل با ابعاد آن آشنا سازیم و میان سبک زندگی رزمندگان با سبک زندگی نسل جوان امروز ارتباط برقرار کنیم و باید از طریق جهاد تبیین دفاع مقدس را مظلومیت خارج کنیم.

محمود عباس زاده مشکینی

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ضرورت تبیین ابعاد دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با آثار آن گفت: جنگ هشت ساله ایران و عراق بزرگترین و طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم محسوب می‌شود که بیش از 200 هزار نفر از فرزندان این مرز و بوم برای حفاظت از کیان و استقلال آن جان خود را تقدیم کردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی افزود: استقلال و اقتدار امروز کشور مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های دلاورمردان عرصه دفاع مقدس است و امروز حتی آن مسیر را پاسداران، ارتشیان و دیگر تأمین‌کنندگان امنیت ادامه می‌دهند و هنوز که هنوز است برای حفاظت و صیانت از استقلال و امنیت کشور شهدایی را تقدیم کشور می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس منشأ برکات بسیاری برای کشور بوده است، اظهار کرد: اگر امروز به قدرت پهپادی در منطقه تبدیل شده‌ایم، اگر رژیم غاصب صهیونیستی از غرش موشک‌های بالستیک و دوربرد ما واهمه دارد، یا اگر آمریکا توانایی مقابله مستقیم و سخت را با جمهوری اسلامی ایران ندارد و یا اینکه اگر امروز بدون حضور ایران نمی‌توانند در مورد مناسبات منطقه‌ای تصمیم‌گیری کنند همه این دستاوردها به خاطر دفاع مقدس است.

دفاع مقدس؛ تضمین‌کننده حیات هویت ملت ایران

عباس‌زاده مشکینی در این رابطه ادامه داد: دفاع مقدس را باید تضمین‌کننده ادامه حیات هویت و استقلال ملت ایران دانست و اگر دفاع مقدس نبود ایرانی هم امروز وجود نداشت. دشمن با تحمیل جنگ هشت ساله به ملتی که انقلابش تازه به پیروزی رسیده و ساختارهای قدرت و حکومتی در آن به صورت کامل پا و قوام نگرفته بود، می‌خواست اثری از کشور ایران در جغرافیای جهان نباشد و دیگر اسمی از ایران برده نشود و در نهایت با تجزیه این کشور بر منابع طبیعی آن تسلط پیدا کند.

عباس‌زاده مشکینی یادآور شد: دو قطب شرق و غرب با حمایت همه‌جانبه از صدام‌حسین و تجهیز ارتش او به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها به دنبال زمین‌گیر کردن و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود ولی مقاومت مردم ایران، رهبری امام راحل و باور به ارزش‌های ملی و دینی سبب شده که زور قدرت ایمان بر قدرت سلاح‌های ارتش عراق غلبه کند.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های معاند با تفسیر وارونه از حقایق جنگ تحمیلی به دنبال تحریف اذهان و افکار عمومی ملت ایران هستند، گفت: با وجود اینکه موضع‌گیری‌های صدام‌حسین علیه کشورمان پیش از جنگ، اختلافات تاریخی میان دو کشور، اظهارات نهادهای بین‌المللی و غیره متجاوز بودن و آغازگر جنگ بودن عراق را اثبات می‌کنند اما این رسانه‌ها همه این واقعیت‌ها و اسناد را انکار و طوری وانمود می‌کنند که گویا آرمان‌گرایی جمهوری اسلامی سبب وقوع جنگ شده، درصورتی‌که اولین حمله نظامی را عراقی‌ها آغاز کردند نه سردادن شعار حمایت از مستضعفان جهان و مقابله با امپریالیسم. در واقع استکبار جهانی از اینکه ملت ایران به استقلال دست یافته و از یوغ بلوک غرب و شرق رها شده ناخشنود بودند و از بیم اینکه مبادا انقلاب ایران به الگویی برای آزادی‌خواهان جهان تبدیل شود واهمه داشتند و این واقعیت آغاز جنگ بود و برای زمین زدن ملت ایران تحریم‌مان کردند، دست به ترور زدند و از هیچ کمکی به عراق دریغ نکردند.

عباس‌زاده مشکینی توجه به جهاد تبیین را امری مهم و ضروری توصیف کرد ودر این رابطه گفت: واقعاً دفاع مقدس مظلوم واقع شده چون امروز نتوانسته‌ایم جوانان را به طور کامل با ابعاد آن آشنا سازیم و میان سبک زندگی رزمندگان با سبک زندگی نسل جوان امروز ارتباط برقرار کنیم و باید از طریق جهاد تبیین دفاع مقدس را مظلومیت خارج کنیم.

روایتگری هنرمندانه در تبیین ابعاد دفاع مقدس

وی تأکید کرد: به نظر من در تولید محتواهای فرهنگی خیلی ضعف وجود دارد و این را باید مدنظر قرار داد که تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس از طریق روایتگری هنرمندانه امکان‌پذیر است و تا زمانی که روایتگری هنرمندانه مدنظر قرار نگیرد هر اقدام فرهنگی در این حوزه و یا هزینه‌هایی که می‌شود هدر خواهند رفت و نتیجه ملموسی نخواهند داشت.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید در تدوین متون درسی، تشریح ابعاد مختلف جنگ تحمیلی، آشناسازی خانواده‌ها با دفاع مقدس، ماهیت واقعی دشمن، مقایسه شرایط امروز کشور با دوران دفاع مقدس و تفاوت دشمنی‌های امروز با آن زمان خیلی دقت شود و در عین بیان ساده و اثرگذار، به طور هنرمندانه روایتگری شود.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha