حضور 37 هزار حافظ 1 جزء تا کل در ارتش + صوت
کد خبر: 4181747
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
سرهنگ میدانی خبر داد:

حضور 37 هزار حافظ 1 جزء تا کل در ارتش + صوت

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز و دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای گفت: در حال حاضر بیش از 37 هزار حافظ یک جزء تا کل در ارتش حضور دارند و با سهم ارتش در ستاد طرح ملی حفظ یعنی تربیت 63 هزار حافظ قرآن، فاصله‌ای نداریم.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به میزبانی این سازمان از دومین کنگره اظهار کرد: یکی از راهبردهای عقیدتی ـ سیاسی ارتش، تعامل با سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور به منظور بهره‌مندی از ظرفیت آنها برای پیشبرد اهداف سازمان است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای ادامه داد: سازمان با نصب‌العین قرار دادن تدابیر مقام معظم رهبری، همیشه و هر ساله سخنان ایشان را در جلسات متعدد به ویژه جلسه و دیدار جامعه قرآنی با ایشان مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد و طی استخراج‌های انجام شده این برآمد که طی سال‌های اخیر محوریت سخنان ایشان فهم و مفاهیم قرآن، برگزاری جلسات استماع و کرسی‌های تلاوت، توجه به قرائت، اهتمام به حفظ قرآن و سبک زندگی اسلامی و ... است.

میدانی با اشاره به عملکرد اداره عقیدتی ـ سیاسی ارتش بر عملیاتی کردن سخنان و فرمایشات ایشان در قالب برنامه‌‌ها و دستورالعمل کاربردی برای دانشگاه‌ها اظهار کرد: در راستای فرمایش ایشان در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، وضعیت موجود ارتش را بررسی کردیم و سهم ارتش را در این زمینه مشخص کردیم.

وی با اشاره به اینکه سهم ارتش در این میان تربیت 63 هزار حافظ قرآن است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 37 هزار حافظ یک جزء تا کل داریم که امیدواریم به زودی به این عدد دست‌ پیدا کنیم، چرا که تا کنون برنامه‌های قرآنی و مسابقات قرآن ارتش به قوت برگزار می‌شود و کلاس‌های حفظ قرآن، دارالتحفیظ‌ها، سه‌شنبه‌های قرآنی و ... در یگان‌های مختلف ادارات پنجگانه نیروی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و ستاد آجا در حال برگزاری است.

کد

میدانی با اشاره به ارتقای سطح حافظان ارتش و عدم رها کردن آن در حفظ‌های مقطعی با در نظر گرفتن زمینه‌های انگیزشی و تشویقی اضافه کرد: چنانچه تا کنون شاهد برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه در مرحله مقدماتی نیروها هستیم و بیست و دو دوره مسابقات قرآن در سطح خانواده‌ها و بانوان شاغل را نیز در تابستان پشت سر گذاشتیم.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای اظهار کرد: این کنگره با اجرای جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در سطح ملی و بین‌المللی در حال برگزاری است. بنابر این با جامعةالمصطفی به منظور عملیاتی کردن سخنان رهبر انقلاب در قالب برنامه‌هایی ویژه خانواده‌ها و کارکنان، تفاهم‌نامه امضا کردیم. چارچوب کار کاملا مشخص و تبلیغات خوبی در کنار آن در فضای مجازی و با تهیه پوسترها در سطح یگان‌ها انجام شد.

وی با اشاره به ارسال 120 مقاله از سوی پژوهشگران و محققان شاغل در ارتش بیان کرد: ۴۹ مقاله پذیرش گرفت و سطح‌بندی شد. امروز 24 آبان نیز چهار مقاله برگزیده به ارائه خواهند پرداخت. سایر مقالات که پذیرش نشده‌اند می‌توانند پس از رفع نواقص تا موعد برگزاری اجلاسیه نهایی، به دبیرخانه این اجلاسیه ارسال شود.

میدانی اضافه کرد: دستیابی به منظومه فکری و قرآنی مقام معظم رهبری برای این سازمان فتح بابی برای ترسیم افق‌های آینده است. این کنگره نشان داد که کارکنان ارتش علاوه بر سلاح جنگ، سلاح قلم نیز به دست دارند. ارتش جامعه علمی است که در کارزار قرآنی، نظامی و علمی همزمان ورود پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: این اجلاسیه برای نخستین بار در سطح نیروهای مسلح برگزار می‌شود. ارتش در بسیاری از مراحل چون مسائل قرآنی و ... پیشگام بوده است، چنانکه از پیشگام‌ترین سازمان در برگزاری مسابقات قرآن در سطح نیروها بوده است.

دبیر اجرایی دومین کنگره در پاسخ به این سؤال که آیا جنبه تشویقی برای نویسندگان مقالات برگزیده در نظر گرفته شده است، گفت: از تمام شرکت‌کنندگان این کنگره (چه مقالاتی که پذیرش شده و چه آنهایی که پذیرش نشده است) به دلیل اهمیت این موضوع و با وجود وظایف نظامی آنها، تجلیل می‌شود. 

یادآور می‌شود، کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با حضور نخبگان و اندیشمندان داخلی و بین‌المللی این حوزه با همکاری جامعةالمصطفی(ص) العالمیه قم، ۲۴ آبان‌ماه به میزبانی سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش در مرکز همایش‌های کوثر در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha