تأثیر انس با قرآن در شکل‌گیری باور و توانمندی‌ دانش‌آموزان
کد خبر: 4185617
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
محمودزاده تأکید کرد:

تأثیر انس با قرآن در شکل‌گیری باور و توانمندی‌ دانش‌آموزان

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: چگونگی شکل‌گیری باورها و توانمندی‌های دانش‌آموزان در مدرسه و همچنین مهارت‌هایی که در مدارس در دوران دانش‌‌آموزی یاد می‌گیرند، سرنوشت آینده کشور را رقم خواهد زد؛ بنابراین میزان انس دانش‌آموزان با قرآن حائز اهمیت است.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، آیین افتتاحیه رویداد قرآنی آوای آسمانی با محوریت برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی، تقدیر از حافظان کل قرآن کریم و تجلیل از قهرمانان قرآنی دانش‌‌آموز) به نیت «دانش‌آموز شهید علیرضا براتی» صبح امروز، 12 آذرماه در سالن همایش‌های قرآنی شیخ صدوق در شهر ری برگزار شد.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در این آیین با تسلیت ایام فاطمیه و گرامی‌داشت یاد شهدای مظلوم غزه، گفت: همه ما باید دعا کنیم که هرچه زودتر شاهد اضمحلال رژیم کودک‌کش اسرائیل باشیم و مردم غزه در آرامش، زندگی خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت‌های اجتماعی که برای جامعه اسلامی بیان شده است، زمینه‌سازی برای تعالی امت اسلامی است. اگر از این منظر به جامعه نگاه کنیم تربیت چه در حوزه آموزش و چه در بُعد پرورشی، مهمترین اتفاقی است که در زندگی فردی و اجتماعی همه ما انجام می‌پذیرد.

محمودزاده بیان کرد: تمامی افراد جامعه، بخشی از مهمترین دوران زندگی خود را در مدارس و تحت آموزش معلمان و مربیان سپری می‌کنند. بنابراین چگونگی شکل‌گیری باورها و توانمندی آن‌ها در این حوزه بر روند پیشرفت و تعالی فردی و اجتماعی تأثیرگذار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: چگونگی شکل‌گیری باورها و توانمندی‌های دانش‌آموزان در مدرسه و همچنین مهارت‌هایی که در مدارس در دوران دانش‌‌آموزی یاد می‌گیرند، سرنوشت آینده کشور را رقم خواهد زد. بنابراین میزان مؤانست دانش‌آموزان با قرآن حائز اهمیت است.

وی با بیان کرد: به عنوان یک جامعه دینی انتظار از ما این است که در کنار کارکردهای دیگری از قبیل مهارت‌های اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی و ... که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن‌ها اشاره شده است، دانش‌آموزان را با آموزه‌های قرآنی، دینی و اعتقادی مأنوس کنیم. این یک مأموریت مهم و جزو اولویت‌هایی است که تمام اولیا و دست اندرکاران از آموزش و پرورش انتظار دارند.

محمودزاده تصریح کرد: امروز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار است که تربیت دانش‌آموز مؤمن، متعهد، معتقد و مسئولیت‌پذیر و دارای اخلاق اسلامی در قالب مدرسه صالح اتفاق بیافتد، بنابراین باید موقعیتی را فراهم بیاوریم و تا حد زیادی برنامه‌ریزی‌ها بر این معطوف باشد که بتوان به مراتبی از حیاط طیبه دست یافت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان باید ارزش‌های جامعه را تجربه و درونی کنند، گفت: در این مسیر باید تمام شرایط را به سمتی ببریم که تمرکز بر همه ساحت‌های سند تحول بنیادین باشد، هم کارکردهای علمی باید مدنظر باشد و هم اینکه متناسب با شرایط جامعه، پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اقامه نماز در مدارس باید پررونق‌تر از سال‌های گذشته باشد، افزود: امیدوارم در آموزش و پرورش دانش‌آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی  تربیت کنیم.

یادآور می‌شود، مشابه این محفل قرآنی، امروز در ۱۰ هزار مدرسه غیردولتی سراسر کشور برگزار شد که طی آن از برگزیدگان قرآنی دانش‌‌آموزی تجلیل به عمل آمده است.

در پی این برنامه نامه‌ جمعی از دانش‌آموزان مدارس غیردولتی شهرستان‌های تهران به دبیرکل سازمان ملل متحد قرائت شد. نامه‌ای که براین اساس دانش‌آموزان خواستار استعفای دبیرکل سازمان ملل متحد، به‌خاطر عدم اقدام مؤثر در جلوگیری از جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل شدند.

متن این نامه بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

از: جمعی از دانش آموزان مدارس غیردولتی شهرستان‌های استان تهران

به: جناب آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد

موضوع: اسرائیل کودک‌کش کابوس تمام کودکان جهان است

عالیجناب می‌دانیم که در عصر تبادل اطلاعات اخبار در کمتر از ساعتی بین قاره‌های جهان جابه‌جا می‌شود ولی نمی‌دانیم در این ۴۰ روز که تصاویر و فیلم‌های جنایات آشکار رژیم صهیونیستی در قبال کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه در تمام محافل رسانه‌ای عنوان می‌شود چگونه صدایی از سازمان ملل متحد به گوش نمی‌رسد.

آیا صدای بمب‌هایی که لالایی کودکان غزه شده است به گوش شما نمی‌رسد؟

آیا نام بیمارستان المعمدانی را در این روزها نشنیده‌اید؟

آیا کشته و زخمی شدن نزدیک به ۱۰ هزار کودک و زن مسئله مهمی نیست؟

آیا سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت در قبال امنیت جانی کودکان مظلوم غزه و سلامت روح آسیب دیده کودکان جهان که این روزها عمیقاً متاثر شده است مسئول نیست؟

آیا اطلاع دارید ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان، مدارس و کمپ‌های پناهندگان فلسطینی در جغرافیای کوچکی به نام غزه توسط بمب‌هایی معادل بیش از چندین بمب اتمی که رژیم جنایتکار آمریکا علیه شهروندان ژاپنی در هیروشیما استفاده کرد تبدیل به گورهای دسته جمعی شده است؟

آیا در اخبار نخوانده‌اید که دسترسی به آب، برق، غذا و دارو توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی برای این مردم مظلوم قطع شده است و حتی پزشکان و کادر درمانی نیز مکان امنی برای مداوای مجروحان ندارند؟

آیا راهپیمایی‌های اعتراضی مردم نقاط مختلف جهان در محکومیت جنایات اسرائیل خواست قلبی مردم عالم را نشان نمی‌دهد؟

پاسخگوی این سؤال‌های بی‌جواب کیست؟

این شب‌ها اسرائیل کودک‌کش کابوس کودکان کودکان دنیا است. عالیجناب این جنایات تاریخی بی‌نظیر در حالی رخ می‌دهد که شما نماینده کشورهای جهان به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد هستید و باعث تأسف است که تاکنون هیچ اقدام موثری برای پیشگیری از این جنایات انجام نداده‌اید. این روزهای سیاه در حافظه تاریخی ما دانش‌آموزان مدارس غیردولتی شهرستان‌های استان تهران ثبت خواهد شد.

کاش در میان مردم مظلوم غزه حضور پیدا کنید و از طرف جامعه جهانی دستور دهید کمک‌های بین‌المللی به غزه ارسال شود. پزشکان و نهادهای بشر دوستانه در سراسر جهان بی‌صبرانه آماده هستند تا به یاری غزه بشتابند. کاش شما هم مانند مردم دنیا به فکر غزه بودید حالا که تنها در نقش تماشاچی بازی خونبار و هراس آور کودک و موشک و و تن و تانک هستید از دبیرکلی استعفا دهید تا حداقل در ادامه این جنایات شریک نباشید.

در پایان ما دانش‌آموزان مدارس غیردولتی شهرستان‌های استان تهران ضمن همدردی با دانش‌آموزان و خانواده‌های بی‌پناه غزه، جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل و همپیمانان ظالمش را محکوم می‌کنیم و آمادگی همه جانبه خودمان را جهت حمایت و یاری مردم غزه اعلام می‌داریم».

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha