مسابقات خانواده قرآنی در کویت
کد خبر: 4206815
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

مسابقات خانواده قرآنی در کویت

چهارمین دوره مسابقات خانواده قرآنی کویت ویژه حفظ و قرائت قرآن کریم به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، این مسابقات از سوی اداره مساجد وزارت اوقاف کویت با شعار «قرآن ما را گرد هم می‌آورد» دیروز جمعه 22 مارس (سوم فروردین) آغاز شد.

143 خانواده از سراسر کویت در چهارمین  دوره از این مسابقات حضور دارند.  

در این مسابقات که با نظارت شیخ خالد القصار و با حمایت موقوفه عیسی عثمان برگزار می شود، خانواده‌های کویتی در پنج بخش شامل تلاوت ترتیل، حفظ سوره کهف، حفظ یک حزب، حفظ یک جزء و حفظ دو جزء از قرآن کریم با هم رقابت می‌کنند .

یوسف الصمیعی، از مسئولان برگزاری این زقابت ها تصریح کرد: این مسابقات ویژه خانواده‌های کویتی است و  خانواده شرکت‌کننده شامل سه عضو خانواده است، که یکی از آنها حتماً باید پدر یا مادر خانواده باشد.

به گفته وی، تعداد خانواده‌های حاضر از 86 خانواده در سال گذشته به 143 خانواده در سال جاری افزایش یافته است.

الصمیعی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این مسابقات ترویج یک ارزش اساسی یعنی عشق و دلبستگی به قرآن کریم در خانواده‌های کویتی است.

وی افزود: امروز بیشتر وقت فرزندان خانواده در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد اما علاقه به قرآن خانواده را گرد هم می‌آورد، این مسابقات در ماه رمضان برگزار می‌شود تا خانواده کویتی بر سر سفره قرآن گرد هم آیند، ارتباط بین آنها  تقویت شده و مفهوم «خانواده قرآنی» تحقق یابد.

کویت در سال‌های اخیر شاهد رونق گرفتن فعالیت های قرآنی بوده است، برگزاری مسابقات قرآنی مختلف، برنامه‌های متنوع حفظ قرآن و همچنین برنامه‌های قرآنی در کشورهای مختلف از جمله مهمترین این فعالیت‌ها بوده است.  

انتهای پیام
captcha